انتشار این مقاله


آیا حالت خواب شما می‌تواند منجر به بیماری شود؟ با تصحیح این حالت، برخی دردها را بهبود بخشید

خواب شبانه‌ی نادرست، فقط ناخوشایند نیست بلکه خطرناک نیز است. موقعیت و حالت خواب شما می‌تواند بسیار مهم باشد.

خواب شبانه‌ی نادرست، فقط ناخوشایند نیست بلکه خطرناک نیز است.

مشکلات موجود مانند درد کمر، دردهای دوره ماهانه یا حتی سرماخوردگی با خواب غیرکافی می‌تواند بدتر شود. موقعیت و حالت خواب شما می‌تواند بسیار مهم باشد.

نحوه‌ خواب شما بر روی حرکت خون در اطراف بدن تأثیر می‍‌گذارد؛ همچنین به مدت چند ساعت بر روی بخش‌های مختلف بدن فشار ایجاد می‌کند که ممکن است گردش خون را کاهش دهد.


مقاله مرتبط: این ترفند ۵ دقیقه ای به شما کمک می‌کند تا زودتر خوابتان ببرد

علت بی خوابی در شب چیست؟ ۸ دلیل بی خوابی در شب!


اگر با موقعیت خواب خود احساس راحتی نکنید، یا آشفته از خواب بیدار شوید و احساس خستگی کنید، چند حالت مختلف وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید و ناراحتی خود را کنترل کنید.

بازگشت اسید

ریفلاکس اسید، احساس سوزش در قفسه‌سینه‌ است که ناشی از اسید معده‌ای است که به سمت گلو حرکت می‌کند و به طور معمول به عنوان سوزش معده شناخته می‌شود.خوردن وعده‌های حجیم غذایی، درست قبل از خواب باعث افزایش احتمال سوزش دل می‌شود. با این حال، برخی افراد ممکن است به آن مبتلا شوند یا از بیماری ریفلاکس گوارشی (GORD) رنج می‌برند.اگر از رفلاکس اسید رنج می‌برید، بر پهلوی راست خود بخوابید، دستانتان را در مقابل خود قرار دهید. زانوهای شما باید خم شوند و کمی به سمت شکم کشیده‌شوند.

دکتر John de Caestecker، مشاور متخصص گوارش از دانشگاه-بیمارستان‌‌های Leicester، به Mirror می‌گوید:

گلو در سمت چپ به معده وارد می‌شود، بنابراین با خوابیدن بر پهلوی راست، غذا می‌تواند از طریق دستگاه گوارشی به طور موثرتری حرکت کند. اگر شما مجبور به دیر غذا خوردن باشید، تحقیقات نشان می دهد که بالا بردن سر تخت به اندازه چند اینچ می تواند علائم را کاهش دهد. این یک گزینه بسیار بهتر از اضافه کردن بالش های بیشتر است  زیا باعث می‌شود انحنایی در ناحیه میانی بدن ایجاد شود و ممکن است هضم مختل شود.

 

پشت دردناک

موقعیت بد خواب واقعا می‌تواند مشکلات پشت و ستون فقرات شما را تشدید کند.همانند قبل، دستان خود را در مقابل قرار دهید. بر هر دو پهلو بخوابید. کمی زانوهای خود را خم کنید و سعی کنید که باسن خود را با بقیه بدن در یک خط نگه دارید، مخاف با پیچش به سمت داخل. یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید به طوری‌که فاصله آن‌ها در حدود اندازه لگن باشد. این موقعیت ممکن است در ابتدا حس عجیبی داشته‌باشد، اما شما باید به دور از احساسات ادامه دهید.

گرفتگی بینی

اگر از سرماخوردگی رنج می‌برید یا هر چیزی که سینوس‌ها را پر می‌کند، نباید بر پشت خود بخوابید. در عوض، باید با بالش‌های اضافی برای بالا بردن سر خود، به پهلو بخوابید تا کمک کنید که این تجمع، به طور طبیعی تخلیه شود. ممکن است لازم باشد تنظیم دست‌ها و پاها را امتحان کنید تا راحت باشند.

PMS

به طور غیر معمول، شما در واقع باید برای دردهای مرتبط با دوره ماهانه، به پشت بخوابید. یک بالش را در زیر زانوی خود بگذارید تا پشت شما را از فشار رها کند (اگر هنوز راحت نیستید، می‌توانید از دو بالش استفاده کنید).خواب بر پهلو، سینه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، در حالی که خوابیدن روی شکم بر رحم فشار وارد می‌کند و علائم را بدتر می‌کند.

باسن دردناك از راه رفتن و دویدن

مجددا شما باید بر پشت خود بخوابید. این باعث می‌شود در حالی‌که باسن شما پس از زیاد راه رفتن، ورم کرده (بیماری آماس کیسه‌های مفصلی)، فشار از باسنتان برداشته‌شود.

سمی مارگو، نویسنده کتاب راهنمای خواب خوب می نویسد:

به پهلو خوابیدن به باسن شما فشار وارد می‌کند خوابیدن به پشت، باسن را از خستگی پیاده‌روی و نشستن در تمام روز، راحت می‌کند. اگر احساس خوبی دارید، بالشی (تکیه‌گاه) زیر زانوهای خود برای حمایت بیشتر اضافه کنید.

گردن‌درد

شما باید به پشت بخوابید و تا حد امکان آن را درست و مستقیم قرار دهید تا از لرزش آن جلوگیری کنید.

اگر دندان‌هایتان را در حالی که خواب هستید، می‌سایید

گفته می‌شود ساییدن دندان‌ها در شب، ۸ درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بدیهی است که به دندان‌های شما آسیب می‌رساند و همچنین شکل کلی صورت شما را تغییر می‌دهد.با خوابیدن بر پشت، عضلات آرواره‌ی شما باید به طور طبیعی با گرانش خم و راست شوند.دست‌های خود را شل و راحت نگه‌دارید اما به طور مستقیم در هر دو طرف، به این دلیل که ما به طور طبیعی تمایل داریم به سمت دست خم‌شده غلت بخوریم.

خرناس

در حقیقت خروپف می‌تواند با به شکم خوابیدن حل شود، اما لزوما توصیه نمی‌شود.هنگامی که شما روی شکم می‌خوابید، عضلات گلو به عقب نمی‌افتند که باعث خروپف شود.با این حال، برای بسیاری از مشکلات نامبرده‌ی فوق، دراز کشیدن روی شکم، می‌تواند مسائل را بدتر کند.وقتی شما روی شکم می‌خوابید، بالش‌های بیش از حد و یا خیلی کم بر موقعیت گردن تأثیر می‌گذارد و آن را از امتداد ستون‌فقرات خارج می‌کند.

Sammy می‌گوید:

این، احتمال فشرده سازی عصب، به ویژه در افراد مسن را افزایش می‌دهد.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *