انتشار این مقاله


زندگینامه استیون هاوکینگ در ۷۶ سالگی به آخرین صفحه خود رسید

مشهورترین فیزیک‌دان نظری در ۷۶ سالگی حیات را بدرود گفت.

استیون هاوکینگ در تاریخ ۸ ژانویه‌ی ۱۹۴۲ در آکسفورد انگلستان متولد شد. وی در کیهان‌شناسی و فیزیک نظری به سبب اظهار نظر‌های بی‌سابقه، کتاب‌ها و همایش‌هایش به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست یافته بود. همچنین حوزه‌ی اصلی فعالیت او مرتبط با سیاه چاله‌ بود و کتاب‌ پر فروش «تاریخچه زمان» نیز در همین رابطه نگاشته شده است. این کتاب با رکورد ۲۳۷ هفته‌ای، پرفروش‌ترین کتاب بریتانیا باقی ماند و شهرت وی را دوچندان نمود. زندگینامه استیون هاوکینگ لبریز است از داستان مبارزه، مبارزه‌ای که ۵۵ سال به طول انجامید.


مقالۀ مرتبط: استیون هاوکینگ معتقد است انسان‌ها باید زمین را ترک کنند!


استیون هاوکینگ در سال آخر تحصیل خود در آکسفورد به سبب مشکلات حرکتی – تعادلی و اصرار پدرش به جهت تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کرد. نتایج بررسی‌ها بسیار وخیم‌تر از انتظارات خود و اطرافیان استیون بود. اون به بیماری نادر ALS مبتلا بود در حالی که تنها ۲۱ سال داشت.
این بیماری با درگیر ساختن سیستم عصبی مرکزی، اعصاب حرکتی را به تدریج تضعیف کرده و از بین می‌برد. این تغییرات، موجب تضعیف ماهیچه‌ها و فلج عمومی بدن می‌شود. مبتلایان به این بیماری معمولاً زمان زیادی را قادر به زندگی نیستند. برای استیون هاوکینگ نیز این مدت دو تا سه سال پیش‌بینی شده بود. اما اون توانست در حدود پنج دهه‌ی دیگر به زندگی خود، در حالی که تمام مدت بر روی ویلچر خود بود، ادامه دهد.

وی دوباره در سال گذشته با در دسترس قرار گرفتن پایان نامه دکترایش در اختیار عموم، رسانه‌ای شد.


مقالۀ مرتبط: پایان نامه دکترای استیون هاوکینگ برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفت


بر اساس گفته‌ی یکی از اعضای خانواده‌‌‌ی وی، پروفسور استیون هاوکینگ صبح امروز، ۱۴ مارس، در خانه‌ی شخصی خود در نهایت آرامش درگذشت.


برای مطالعه بیشتر درباره مردی که نسخۀ سینمایی‌اش جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را در ۲۰۱۵ دریافت کرد، به این صفحه مراجعه کرده و به نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی سر بزنید: معرفی کتاب: اتوبیوگرافی استیون هاوکینگ

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید