انتشار این مقاله


عشق در نگاه اول؛ آیا واقعیت دارد؟

احساس اول یک چیز واقعی است. لحظه‌ای که چشم شما به یک نفر می‌افتد، در مورد او قضاوتی می‌کنید. صورتشان، لباسشان و حالتشان. تحقیقات نشان داده اند این احساس‌های اولیه چیزهای زیادی به ما می‌گویند، اما آیا این به این معناست که افراد می‌توانند در یک لحظه عاشق شوند؟ به سادگی، بله؛ ولی این پاسخ […]

احساس اول یک چیز واقعی است. لحظه‌ای که چشم شما به یک نفر می‌افتد، در مورد او قضاوتی می‌کنید. صورتشان، لباسشان و حالتشان. تحقیقات نشان داده اند این احساس‌های اولیه چیزهای زیادی به ما می‌گویند، اما آیا این به این معناست که افراد می‌توانند در یک لحظه عاشق شوند؟
به سادگی، بله؛ ولی این پاسخ با امّا و اگرهایی همراه است.

پژوهش از این نظریه که نگاه های اول که سریع اتفاق می افتند و موثرند، حمایت می‌کند. دو روانشناس به نام‌های “جانین ویلیامز” و “الکساندر تودورو” پژوهشی را در سال ۲۰۰۶ منتشرکردند که افراد تنها برای یک دهم ثانیه بعد از دیدن چهرۀ یک فرد غریبه تصوری در خود ایجاد می‌کنند و حتی هنگامی که به دیدن این فرد ادامه می‌دهند این تصور تقویت می‌شود، نه این که تغییر کند. مطالعات دیگر نشان دادند که قضاوت‌های اولیۀ افراد دربارۀ خصلت‌ها، ازجمله اجتماعی بودن، مهارت و اعتماد به نفسِ فرد، تنها در عرض چند ثانیه شکل می‌گیرند.

هنگامی که به زندگی عاشقانه خود مراجعه‌کنید، اگر شما و یک نفر علاقه به هم را اجتناب ناپذیر یافتید، این جاذبه در ابتدا به احتمال زیاد بیشتر می‌شود، اما به این معنی نیست که این حالت اول، کل ماجرا را درباره یکدیگر، برای شما مشخص کند. با گذشت زمان، شما واقعیت هایی درباره شخصیت های همدیگر خواهید فهمید که نمی‌توانست در آن چند ثانیۀ اول ممکن باشد.

حرف آخر اینکه، اگر عشق مانند صاعقه‌ای بخواهد به شما برخورد‌کند، با احتیاط عمل کنید. درحالی‌که شما می‌توانید چیزهای زیادی درباره یک نفر دربرخورد اول با او بگویید، این ارزیابی می‌تواند اشتباه باشد، یا حداقل ناقص باشد. “عشق در نگاه اول “را به‌عنوان یک احساس لحظه‌ای در‌نظر‌ بگیرید، از هیجان آن لذت ببرید، اما مطمئن باشید که طرف مقابل درون خود را چگونه بروز می‌دهد؛ به یاد داشته‌باشید، این روند به مرور زمان اتفاق می‌افتد، نه در یک لحظه!

اگر خوش شانس باشید، عشق در نگاه اول می‌تواند تبدیل به عشق برای همیشه شود.

سینا پاکی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید