انتشار این مقاله


شادترین کشورهای جهان!

Dan Buettner، نویسنده‌ی نشریه‌ی Success، می‌گوید: سعادت و خوشی سه ریشه دارد: تفریح و خوشی، هدف داشتن و عزت نفس. که ما اغلب ان‌ها را در کنار هم در زندگی شادترین مردم جهان، میابیم.

Dan Buettner، نویسنده‌ی نشریه‌ی Success، می‌گوید: سعادت و خوشی سه ریشه دارد: تفریح و خوشی، هدف داشتن و عزت نفس. در ابتدا، احتمالا این ریشه‌ها کاملا متفاوت از هم به نظر می‌رسند، اما ما اغلب ان‌ها را در کنار هم در زندگی شادترین مردم جهان، میابیم.

کاستاریکا (خوشی و تفریح)

بخش بزرگ شادی و خوشحالی که توسط Ticoها -مردم کاستاریکا وقتی همدیگر را با محبت صدا می‌زنند از این عبارت استفاده می‌کنند- تجربه می‌شود، توسط سه فاکتور تفسیر می‌شود: حمایت خارق‌العاده اجتماعی، ازادی انتخاب هر فرد در تصمیمات زندگی‌اش و فرهنگ بخشندگی. اعتقاد به Pura Vida (به معنای زندگی ساده یا پاک) و خوشبینی و قدرشناسی حاصل از ان، در هر جنبه‌ای از زندگی کاستاریکایی‌ها اکنده است؛ از شیوه‌ی تعامل مردم با یکدیگر تا پیشرفت کشور، که خود همین مورد، منبع شادی و افتخار است.


مقاله مرتبط: ۱۰ گام رسیدن به شادی


دانمارک (داشتن هدف)

دانمارک تقریبا در هر وجهه‌ای از خوشحالی، سرامد است؛ نه فقط در مجسم کردن فرهنگ داشتن اراده و هدف، بلکه همچنین در اینکه همواره در لیست‌های بزرگ رتبه‌بندی در مورد دو ریشه دیگر (تفریح و عزت نفس)، اول یا نزدیک به اول قرار می‌گیرد. دولت این کشور مسیری واضح برای زندگی شهروندانش نشان داده است: ان‌ها نیازی به نگرانی راجع به پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی، تحصیل یا بازنشستگی ندارند، پس ان‌ها ازادند تا به دنبال شغل‌های مورد علاقه‌شان بروند و از زمان استراحتشان لذت ببرند. دانمارک جایی است که مردم می‌توانند به علاقه‌هایشان پی ببرند و هر روز این علاقه را به کار ببرند. مردم دانمارک نه تنها به خوبی و با شادی زندگی می‌کنند، بلکه زندگی عمیقا کامیابی دارند.


مقاله مرتبط: آیا شادی بر سلامت جسمانی هم تاثیرگذار است؟


سنگاپور (عزت نفس)

مردم سنگاپور الگوی ریشه سوم شادی هستند؛ چیزی که کارشناسان به ان رضایت از زندگی می‌گویند و ما عزت نفس. بسیاری از مردم سنگاپور به دنبال مسیری واضح به سوی موفقیت هستند و وقتی حرف از انتخاب‌های شغلی است، تمایلی به ریسک‌های اقتصادی ندارند. انها دوست دارند بخشی از یک گروه باشند؛ به یک مذهب، خاندان یا یک تیم ورزشی، تعلق داشته باشند. ان‌ها از پیروی از قوانین بدشان نمی‌اید و در واقع، دوست دارند احساس کاملا دقیق و واضحی نسبت به انچه درست و انچه نادرست است، داشته باشند. علیرغم قوانین سختگیرانه‌ی سنگاپور، مجازات‌های خشن و تمایل شدید به سخت کار کردن، ساکنان این جزیره تا کنون کمترین اثار منفی را نسبت به مردم سراسر جهان، نشان می‌دهند؛ به این معنا که کسانی که در انجا زندگی می‌کنند، درجات کمتری از خشم، استرس و نگرانی را تجربه می‌کنند.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید