انتشار این مقاله


چگونه زندگی بهتر می‌شود؛ چرا اتفاقات مشابه همچنان برای من رخ می‌دهند؟

برای بدست آوردن چیزی، باید داشتن آن را احساس کنید!

فصل سوم از کتاب How life works | اثر Andrew Matthews

چرا اتفاقات مشابه همچنان برای من رخ می‌دهند؟

 الگوها

آیا تا به حال دقت کرده‌اید برخی از افراد همیشه شکست می‌خورند؟ شما می‌توانید به آن‌ها ۱۰ هزار دلار پول نقد بدهید قبل از اینکه متوجه آن شوید آن‌ها حتی برای خرید یک پیتزا هم نیاز به وام بانکی دارند.

برخی از افراد همیشه دیر می‌کنند! آن‌ها می‌توانند ۶ صبح از خواب بیدار شوند، تا ساعت ۹ در محل کار حضور یابند اما ساعت ۱۰:۱۵ شده و آن‌ها هنوز در خانه به دنبال سوئیچ ماشین و کیفِ پول خود می‌گردند!

برخی از افراد همیشه پر مشغله‌اند. برخی از افراد همیشه توسط فروشندگان، شرکت‌های تلفنی، دوستان و اقوام دور خود فریب می‌خورند.
آیا شما تا به حال خانمی را دیده‌اید که بگوید: “من درنهایت همیشه با آدم‌های نادان برخورد می‌کنم” او راداری در پیدا کردن افراد بی‌ادب، خودخواه و تبنل دارد و سپس با آن‌ها ازدواج می‌کند.

برخی از افراد هر ۶ هفته یک بار رابطه‌ی جدیدی را آغاز می‌کنند.

برای بدست آوردن چیزی، باید داشتن آن را احساس کنید!

برخی از افراد هرکجا می‌روند دوستی در آن‌جا پیدا می‌کنند. برخی از افراد هر کجا می‌روند پول به دست می‌آورند. برخی افراد هرکجا می‌روند خوش می‌گذرانند. برخی از بازیکنان فوتبال همیشه درجایی هستند که توپ در آن‌جا هست!

برخی از افراد همیشه سر پا هستند. الگوی آن‌ها می‌گوید: “کارها همیشه خوب پیش می‌روند.” ماشین تِد در وسط ناکجاآباد خراب می‌شود و یک غریبه او را سوار می‌کند و به خانه‌اش می‌رساند، بعد به او یک شغل پیشنهاد می‌دهد!

این الگوهای ناخودآگاه هستند که دلیل تکرار شدن تاریخ‌اند. پس به عنوان مثال؛ ماری همیشه فرصت‌های شغلی فوق العاده‌ای پیدا می‌کند اما هرگز دوستان صادقی نمی‌یابد. بیل هرگز بیمار نمی‌شود اما همیشه اخراج می‌شود!
هیچ یک از این موارد اتفاقی نیستند. هرکدام از ما تجربیات زندگی خود را از برنامه‌های ضمیر ناخودآگاهمان جذب و یا خلق می‌کنیم.

شما می‌گویید: “اگر الگوهای ضمیرناخودآگاهتان زندگی شما را می‌سازد، پس ممکن است افراد شاد و خوشبختی وجود داشته باشند که از یک ماجرای خوب به ماجرای دیگری سیر می‌کنند و همینطور افراد بدبختی نیز وجود داشته باشند که از یک مصیبت به مصیبت دیگری دچار می‌شوند و برخی از افراد به ثروتمند شدن خود ادامه می‌دهند و برخی از افراد به فقیرتر شدن خودشان!”

اینگونه است. همیشه اینگونه بوده است!

خلاصه

زندگی از درون به بیرون ساخته می‌شود.

خبرهای خوب

اینجا خبرهای خوبی وجود دارد: شما محدود به الگوهایتان نمی‌باشید؛ شما می‌توانید الگوهایتان را تغییر دهید.

برای بهتر شدن زندگی احتیاجی نیست که در گذشته‌ی خود بمانید، نیازی نیست که نگران اشتباهات گذشته‌ی خود باشید. فقط کافیست بدانید که شما در ساختن زندگیتان نقش دارید و از این پس به شیوه‌ای متفاوت تفکر و احساس کنید.

 

پونه تیزفهم


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید