انتشار این مقاله


عضلات قویتر می‌توانند مغزتان را تواناتر کنند

تقویت عضلات می‌تواند به بهبود فعالیت مغز در افرادی که از ضعف حافظه رنج می‌برند، کمک کند. این پژوهش بر روی ۱۰۰ نفر از افراد ۵۵ تا ۸۶ ساله، که همگی مبتلا به مشکلات خفیف حافظه و تفکر (اختلال شناختی) بودند، انجام‌گرفته‌است. در این مطالعه داوطلبانی که ۲ جلسه در هفته به مدت ۶ ماه […]

تقویت عضلات می‌تواند به بهبود فعالیت مغز در افرادی که از ضعف حافظه رنج می‌برند، کمک کند.

این پژوهش بر روی ۱۰۰ نفر از افراد ۵۵ تا ۸۶ ساله، که همگی مبتلا به مشکلات خفیف حافظه و تفکر (اختلال شناختی) بودند، انجام‌گرفته‌است. در این مطالعه داوطلبانی که ۲ جلسه در هفته به مدت ۶ ماه تمرینات با وزنه تا ۸۰ درصد بیشینه‌ی توان عضلانیشان انجام‌می‌دادند، بهبود زیادی در عملکرد ذهنی خود نشان‌دادند. منافع تمرینات حداقل تا یک سال پس از پایان جلسات تمرینی نمایان بود.

نتایج حاصله در مجله‌ی the American Geriatrics Society منتشر شده‌اند.

نویسنده‌ی راهبر مقاله و عضو دانشکده‌ی علوم پزشکی دانشگاه سیدنی، دکتر Yorgi Mavros، اظهار می‌دارد:

آنچه در این بررسی یافتیم بهبود عملکرد شناختی(Cognitive) در ارتباط با افزایش قدرت عضلانی آن‌ها بود. هر اندازه افراد قدرتمندتر می‌شدند، منافع مغز آنان بیشتر می‌شد.

محققان معتقدند یافته‌ها می‌توانند به تعیین نوع و شدت تمرینات ورزشی افراد سالخورده کمک کنند.

دکتر Mavros بیان می‌دارد:

هر اندازه افراد را بیشتر به سمت تمرینات استقامتی مثل وزنه‌برداری سوق دهیم، در آینده سالمندان سالم‌تری خواهیم‌داشت. با این وجود، نکته‌ی کلیدی آن است که مطمئن شویم این تمرینات، مکرراً – حداقل ۲ جلسه در هفته – و در شدت‌ بالا انجام شوند تا شاهد بیشترین افزایش قدرت عضلات باشیم. بدین طریق مغز نیز بیشترین سود را کسب‌خواهدکرد.

روح اله سیفی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید