انتشار این مقاله


فعالیت این بخش مغز، موجب ادامه دادن انجام کارهای خسته‌کننده می‌شود!

مطالعه‌ای جدید محققان را یک قدم به درک بهتری از یک بخش مرموز مغز، که در عمق قشر مخ جای گرفته است، نزدیکتر کردند.

یک موفقیت در تحقیقات مغزی، دست‌یازی‌های امیدوارکننده در سلامت افراد داشته است و ممکن است به پاسخ‌های جدیدی در رابطه با افسردگی، اختلال بیش فعالی همراه با کم توجهی (ADHD) و بیماری پارکینسون برسد. در مطالعه‌ای اخیر، کلی هولروید، دانشمند علوم اعصاب شناختی از دانشگاه Victoria و خوزه ریباس فرناندز و دانش شهنازیان، و همکاران آن‌ها، تام ورگوت و ماسیمو سیلوتی از دانشگاه Ghent، محققان را یک قدم به درک بهتری از یک بخش مرموز مغز، که در عمق قشر مخ جای گرفته است، نزدیکتر کردند.


مطالعه مرتبط: ارتباط سیناپسی، مهاجرت نورونی را کنترل می‌کند


عملکرد بخش midcingulate قشر انسان (MCC) با وجود دهه‌ها بحث و تحقیق، برای محققان ناشناخته باقی مانده‌است. به نظر می‎رسد MCC به حفظ انجام کارهای سخت یا کارهای پیش پا افتاده تر، کمک می‌کند؛ کارهایی مثل انجام وظایف مدرسه یا مدیریت بودجه، و بدون این بخش، ممکن است انسان‌ها انجام کارهایی ساده‌تر یا لذت‌بخش‌تر را ترجیح دهند. اما شناسایی دقیق اینکه کار این بخش چیست، سخت است؛ زیرا MCC توسط بسیاری از رخدادها در بسیاری از فعالیت‌ها فعال می‌شود.

هالروید می‌گوید:

این مسئله تحت عنوان “هدف نهایی مقدس” شناخته می‌شود؛ زیرا برخلاف ۲۵ سال تحقیق، هیچ کس واقعا نمی‌داند کار دقیق این بخش مهم مغز چیست؟ مطالعه ما روش جدید امیدوارکننده‌ای برای درک کار MCC ارائه می‌دهد، و این موضوع مهم است زیرا اختلال در عملکرد این بخش از مغز در تعداد زیادی از اختلالات عصبی شناختی، شامل پارکینسون، ADHD و افسردگی دخیل است.


مقاله مرتبط: گرفتن دست کسی که دوستش دارید، درد را کاهش می‌دهد!


محققان از یک مدل کامپیوتری برای پیش‌بینی عملکردهای MCC، در زمانی که انسان‌ها یک سری کارهای روزانه را در کامپیوتر انجام می‌دادند، استفاده کردند؛ کارهایی همچون درست کردن چایی یا قهوه، در حینی که مغزهای آن‌ها توسط تصویربرداری عصبی، اسکن می‌شد. نتایج یک تکنیک جدید انالیز داده‌ها نشان داد که MCC پیشرفت یک کار را، در حین انجام آن ردیابی می‌کند، و این کار توسط الگوهای پیچیده فعالیت در سراسر مغز کد شده است.

هالروید بیان می‌کند که زمانی که MCC وارد کار می‌شود، انسان‌ها به انجام کارشان ادامه می‌دهند و از تحریک یا از دست دادن تمرکز دور می‌مانند.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید