انتشار این مقاله


مطالعه بر روی ارتباط اندازه آلت تناسلی مردانه و سلامت با شکست مواجه شد

بعضی از شرکت‌کنندگان اعتراف کرده‌اند که به جای تصاویر خواسته شده، عکس‌هایی از باب اسفنجی ارسال کرده بودند.

یک پژوهشگر آمریکایی به دلیل عدم همکاری شرکت‌کنندگان مجبور به لغو نمودن مطالعۀ جدید خود شد. این مطالعه که با هدف ارزیابی تأثیر اندازه آلت تناسلی بر سلامت مردان کلید خورده بود؛ به دلیل عدم همکاری داوطلبان و ارسال شدن تصاویر کارتونی و تمسخرآمیز از جانب ایشان، با شکست مواجه شد.

آلیشیا واکر (Alicia Walker)، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه ایالتی میسوری، پژوهشی را که قرار بود بر روی ۳۶۰۰ قطعه عکس از آلت تناسلی مردان انجام شود، لغو کرد. وی اعلام نمود که “واکنش غیرمنتظره عموم به این پروژه نتایج آن را غیرقابل استناد ساخته است”.

واکر از تعدادی داوطلب مرد درخواست کرده بود که تصاویری از آلت تناسلی خود به همراه اندازه آن برای وی ارسال نمایند. هدف از این مطالعه، ارزیابی تأثیر آگاهی مردان از اندازه آلت تناسلی خود بر روی سلامت جسمانی و روانی، فعالیت جنسی، عزت نفس، استفاده از کاندوم و تعاملات اجتماعی، عنوان شده است.

از داوطلبین خواسته شده بود که با پیروی از دستورالعمل مشخص شده، سایز آلت تناسلی خود را در حالت عادی و نعوظ اندازه‌گیری کرده و به سؤالات یک پایش نیز پاسخ دهند.

واکر در مصاحبه‌ای با اسپرینگ‌فیلد گفت:

مطالعه‌ای که من انجام می‌دهم برای همه مناسب نیست. این‌ها تصویر تحریک‌کننده نیستند، بلکه تصاویر بالینی هستند. نتایج اولیه حاکی از این بود که اندازه کوچک آلت تناسلی با سطح بالای استرس و عزت نفس پایین در ارتباط است.

با این وجود، پس از این که صدها نفر از داوطلبین در عرض یک روز کاری تصاویر تمسخرآمیز ارسال کرده و پاسخ‌های غیرجدی به سوالات دادند، واکر مجبور شد مطالعۀ جنجال‌برانگیز خود را لغو نماید.

او در بیانیه‌ای که از سوی دانشگاه میسوری منتشر شده، اعلام نمود “من به اختیار خود این تصمیم را گرفتم”.

واکر در ادامه افزود:

من باور دارم ارتباط بین اندازه آلت تناسلی و عزت نفس یکی از حوزه‌های مهم تحقیقاتی است، ولی واکنش عموم به این پروژه اعتبار نتایج حاصل از آن را خدشه‌دار کرده است. اعتبار کلی این مطالعه کاملاً زیر سوال رفته است.

واکر به این قضیه اشاره نمود که بعضی از شرکت‌کنندگان اعتراف کرده‌اند که به جای تصاویر خواسته شده، عکس‌هایی از باب اسفنجی برای او ارسال کرده بودند تا یافته‌های مطالعه را از اعتبار ساقط نمایند.

او در ادامۀ صحبت‌های خود متذکر شد که بسیاری از وب‌سایت‌ها سعی داشته‌اند چنین وانمود کنند که او به دنبال اثبات رابطه بین سایز کوچک آلت با عزت نفس پایین است، بدین معنی که واکر توجه چندانی به پاسخ مردان [با عزت نفس] بالاتر از متوسط نداشته است.

او طی مصاحبه‌ای با Inside Higher Ed اذعان داشت:

برداشت‌های نادرست و فراگیر در رسانه‌ها و از دیگر سو، عناوین اغواکننده در تبلیغات وب‌سایت‌ها موجب شد داوطلبین ما شانس خود را برای صحبت کردن در مورد تجربیات‌شان از دست بدهند. شاید عده‌ای فکر کنند که این مسئله بی‌اهمیت است، ولی واقعاً اهمیت دارد. یکی از داوطلبان پس از انجام دادن مصاحبه به من گفت که در ده سال اخیر برای ارزیابی سلامت جسمانی به پزشک مراجعه نکرده است. او بلافاصله پس از مصاحبه به پزشک مربوط مراجعه نمود. برای او، و دیگر شرکت‌کنندگانی که وضعیتی مشابه به وی داشتند، این قدم بسیار بزرگی است. این کار اهمیت دارد.


مقاله مرتبط: تجارب پنهان مردانی که مجبور به داشتن رابطه ی جنسی با زنان شده اند آشکار شد


واکر هم‌چنین اشاره کرد که طی انجام مطالعه، عدۀ قلیلی از مردان ایمیل‌های سودجویانه به وی ارسال کرده و به دلیل زن بودنش از او انتقاد کردند. واکر توضیح می‌دهد:

من از آن‌ها پرسیدم که جنسیتم چه تفاوتی در کار ایجاد کرده؟ ولی هیچ‌کدام قادر به ارائه‌ی پاسخ نبودند. دانستن این قضیه که اگر مرد بودم، این شرکت‌کنندگان چیزی نمی‌توانستند به من بگویند، بسیار آزاردهنده بود.

استادیار دانشگاه ایالتی میسوری اعلام کرده است که تمام عکس‌ها و آرشیو پاسخ‌های دریافتی در پایش که تا پیش از این در یک دیتابیس امن ذخیره شده بودند، پاک‌سازی شده‌اند.

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید