انتشار این مقاله


۱۰ ویژگی که یک رئیس بزرگ باید داشته باشد

مدیران مهم هستند. اگر می‌خواهید بهترین رئیس ممکن باشید، این ۱۰ ویژگی را به کار بگیرید.

مدیران مهم هستند. اگر می‌خواهید بهترین رئیس ممکن باشید، همه چیز همیشه آنقدرها هم بدیهی نیست. اگر خودتان رئیس هستید، یا یک رئیس دارید مطالعه گوگل شامل شما می‌شود. آنها یک مطالعه را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد برای رئیس بزرگ شدن چه چیزهایی لازم است. این مطالعه شامل نکته‌های مهمی برای تمام کسانی است که رهبری می‌کنند یا به دنبال یک رهبر هستند.

مانند یک رئیس

گوگل همیشه به نقشی که مدیران در موفقیت گروه‌های خود ایفا می‌کنند علاقه‌مند بوده‌است. برای مدت کوتاهی نظر آنها این بوده که “هیچ نقشی” ندارند! برای چند ماه در سال ۲۰۰۲ آنها تلاش کردند تا کارها را بدون مدیرها اجرایی کنند. این یک شکست فاجعه‌آمیز بود.

بسیار خب، پس مدیران بسیار مهم هستند. اما چه چیزی درباره مدیران هست که واقعا اهمیت دارد؟ در سال ۲۰۰۸، گوگل یک مطالعه ۱۰ ساله را آغاز کرد که پاسخ این سوال را بیابد. مطالعه با نام رمزی “پروژه اکسیژن”، مطالعه‌ای است که در اصل قصد داشت هشت ویژگی مشترک میان مدیرهای‌شان با بهترین عملکرد را بیابد. خیلی زود آنها شروع کردند به هدایت تمام مدیرهایشان که ویژگی‌های یکسان را در آنها توسعه بدهند و قوانین را مدیریت کنند. با گذشت زمان، این ویژگی‌ها تکامل یافتند، و این شرکت راهنمایی‌های خود را تا زمانی‌که به این ۱۰ رفتار یک رئیس بزرگ دست یافتند، تنظیم کردند.


مقاله مرتبط: ۵ راه برای اینکه یک رئیس عالی باشید


یک رئیس بزرگ…

یک مربی خوب است

به جای حل مسائل برای تیم خود – و یا بدتر، ترک آنها بدون هیچ گونه راهنمائی – یک رئیس بزرگ از مشکلات به عنوان یک تجربه یادگیری برای کمک به بهتر کردن تیم خود استفاده می‌کند.

به تیم قدرت می‌دهد و در کارهای آنها دخالت بیش از حد نمی‌کند

هر کس دوست دارد احساس قدرت در تصمیم گیری‌های خود و اعتماد به نفس اینکه آنها را درست انجام می‌دهد داشته باشد. یک رئیس بزرگ به مردم احساس آزادی می‌دهد تا آزمایش و ریسک کنند و همچنین به آنها کمک می کند تا بتوانند بهترین کاری را که می‌توانند انجام دهند.

یک محیط گروهی تعاملی به وجود می‌آورد

هم تیمی ها باید تشویق شوند که در میان همتایان خود صحبت و ریسک کنند. وقتی سایر اعضای تیم خود هم همین کار را می کنند، آنها باید از آنها حمایت کنند یا انتقاد سازنده ارائه دهند. هیچ کس در تیم نباید از یک ایده خجالت بکشد و یا اینکه از ریسک کردن بترسد.

سازنده و نتیجه محور است

رئیس‌ها می‌خواهند افرادی که در اطرافشان هستند این را باور کنند که می‌توانند از پس هر کاری بر بیایند. آنها می‌دانند چگونه انگیزه تیم خود را برای تولید محتوای با کیفیت خوب بالا ببرند.

یک فرد معاشرتی ِخوب است

افرادی که به افکار دیگران گوش می دهند و به طور موثر اطلاعات را انتقال می دهند، بهترین رئیس‌ها می‌شوند. آنها همچنین وقتی که همه چیز به خوبی انجام می شود ستایش می کنند ، و اغلب آنها را انجام می دهند، اما آنها نگران بازخورد منفی نیستند.

از توسعه حرفه‌ای و مشاغل پیشتیبانی می‌کند و می‌تواند در مورد عملکرد بحث کند

رئیس‌های بزرگ با اعضای تیم‌شان به‌عنوان سرمایه‌گذاری برخورد می‌کنند، نه یک ابزار برای سود شخصی. به این ترتیب، آنها به مردم کمک می‌کنند تا شغل خود را توسعه دهند و هر آنچه که می‌توانند انجام می‌دهند تا آنها به اهداف شخصی‌شان دست بیابند.

دارای چشم‌انداز روشن و استراتژی برای تیم است

آنها می‌دانند که تیم و شرکت به سمت کجا هدایت می‌شود و مطمئن می‌شوند که همه در این موضوع توافق نظر دارند. آنها همچنین اهداف مشخصی را نسبت به این مقصد ارائه می دهند و انتظارات واقع بینانه ای را نسبت به کارهای خود دارند.

دارای مهارت های فنی کلیدی برای مشاوره به تیم است

آنها باید حرف و عمل‌شان یکی باشد. این ویژگی است که باید اگر کسی بخواهد مهارت مدیریت موثر یک تیم را کسب کند، آن را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر شما در یک شرکت فناوری اطلاعات کار می کنید، رئیس باید دانش گسترده‌ای در مورد فناوری اطلاعات داشته باشد. حتی اگر یک رئیس پس زمینه دیگری داشته باشد، آنها باید خود را با امور روزانه تیم خود آشنا کنند.

مشارکت در شرکت

من در تیم نیستم! مدیران بزرگ، این ویژگی را دارند که در کل شرکت این احساس را ایجاد می‌کنند که آنها با هم کار می‌کنند به جای اینکه تیم را در مقابل تیم ها یا مدیریت را در مقابل کارکنان قرار دهند.

یک تصمیم‌گیرنده قوی است

واقعیت این است که رئیس‌ها باید تصمیمات دشوار بگیرند. گاهی اوقات نیمی از تیم می خواهند به یک راه بروند و نیم دیگر را به راهی دیگر، و رئیس آن کسی است که باید هرچه زودتر به نتیجه برسد. تصمیم گیرنده قوی به این معنی است که تصمیم بگیرد که چه چیزی برای شرکت بهتر است و اطمینان حاصل شود که همه افراد اطراف آنها دلائل خود را می دانند.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید