انتشار این مقاله


کوتاه‌ترین آزمون هوش دنیا فقط ۳ سوال دارد

سوالات کوتاه‌ترین آزمون هوش دنیا را ببینید و خود را محک بزنید.

دادن یک آزمون هوش لزومی ندارد که به معنای افتادن در ماراتنی از سوالات باشد. در واقع چیزی که به عنوان کوتاه‌ترین آزمون هوش دنیا شناخته شده است کلا شامل ۳ سوال است. بله، شما می‌توانید همین الآن آن را انجام دهید و دوستان خود را هم محک بزنید.

سوال انحرافی

آزمون انعکاس شناختی (CRT) توسط شِین فردریک در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. در یک مقاله منتشر شده در مجله چشم‌انداز اقتصادی، فردریک توضیح می‌دهد که او سه سوال از CRT انتخاب کرده است، زیرا همه آنها منجر به پاسخ‌های اشتباه تحریک‌آمیز می‌شدند. این پرسش‌ها به گونه‌ای هستند که مردم را سریع به نتیجه‌گیری تحریک می‌کنند، به جای آنکه موارد ظاهرا ساده سوال را تحلیل کنند.

این حقه ذهنی روشی است که مردم می‌توانند از پس هر سه سوال بر بیایند. از ژانویه ۲۰۰۳، آزمون هوش CRT روی ۳۴۲۸ پاسخ‌دهنده در ۳۵ مطاله مجزا و در طی ۲۶ ماه انجام شد. در طول آن آزمایش تنها ۱۷ درصد از دانشجویان بهترین دانشگاه‌های دنیا (مانند هاروارد و یِیل) نمره کامل را در آزمون CRT کسب کردند. بر اساس نتیجه این آزمایش ۲۶ ماهه، فردریک CRT کامل را در سال ۲۰۰۵ به دنیا معرفی کرد.

این آزمون کوتاه برای آزمودن توانایی فرد برای نادیده گرفتن پاسخ سریع و مستقیم خود و فکر کردن منطقی‌تر طراحی شده است. برای بررسی سؤالات به پایین بروید و برای بررسی پاسخهای خود به ادامه سوالات مراجعه کنید.

سوالات اینجا هستند

  1. مساله چوب و توپ

یک چوب و یک توپ با هم ۱۱۰۰ تومان ارزش دارند. چوب ۱۰۰۰ تومان بیشتر از توپ ارزش دارد. ارزش توپ چقدر است؟

  1. مساله دستگاه قطعه‌ساز

اگر برای ۵ دستگاه ۵ دقیقه طول می‌کشد تا ۵ قطعه بسازند، برای ۱۰۰ دستگاه چند دقیقه طول می‌کشد تا ۱۰۰ قطعه بسازند؟

  1. مساله دو برابر شدن تکه برگ

یک تکه برگ در دریاچه‌ای قرار دارد. هر روز این برگ از نظر اندازه دو برابر می‌شود. اگر ۴۸ روز طول بکشد تا کل دریاچه پوشانده شود، چند روز طول می‌کشد تا نصف دریاچه پوشانده شود؟

برای دیدن پاسخ سوالات CRT به پایین صفحه بروید.


مقاله مرتبط: ۱۰ راهکار برای افزایش IQ، تمرکز و خلاقیت شما


پاسخ‌ها اینجا هستند

  1. ارزش توپ ۵۰ تومان است. احتمالا شما حدس زده‌اید که ۱۰۰ تومان است، این طور نیست؟ قضاوت نمی‌کنیم. ارزش توپ ۵۰ تومان است به علاوه ۱۰۵۰ تومان که قیمت چوب است. روی هم رفته ۱۱۰۰ تومان می‌شود، و خب ۱۰۵۰ تومان دقیقا ۱۰۰۰ تومان بیشتر از ۵۰ تومان است. یک مطالعه پرینستون نشان می‌دهد مردمی که جواب داده‌اند ۱۰۰ تومان، به میزان قابل توجهی صبر کمتری از افرادی که پاسخ درست داده‌اند، داشته‌اند.
  2. ۱۰۰ دستگاه ۵ دقیقه نیاز دارند تا ۱۰۰ قطعه بسازند. شهود شما ممکن است بگوید ۱۰۰ دقیقه لازم است. از سوال می‌دانیم که ۵ دقیقه طول می‌کشد تا یک دستگاه یک قطعه بسازد. پس، ۵ دقیقه هم طول می‌کشد تا ۱۰۰ دستگاه ۱۰۰ قطعه بسازند.
  3. ۴۷ روز طول می‌کشد تا این تکه برگ نصف دریاچه را بپوشاند. ممکن است حدس زده باشید که ۲۴ روز طول می‌کشد. اما سطح دریاچه که توسط برگ پوشانده می‌شود هر روز دو برابر می‌شود. پس فقط یک روز طول می‌کشد تا از دریاچه‌ای که نصفه پوشانده‌ شده است، به دریاچه‌ای برسید که کامل پوشانده شده است. یک روز از ۴۸ روز به عقب بروید و به عدد ۴۷ می‌رسید.
گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید