انتشار این مقاله


آیا فراماسون‌ها واقعاً یک انجمن مخفی هستند؟ اصلاً فراماسونری یعنی چه؟

تئوری توطئه ای وجود دارد که هرگز از بین نمی رود ؛ جهان مخفیانه توسط گروهی از عوامل تاثیرگذار و زیرک مثل ایلومیناتی ، خزندگان فرازمینی یا فراماسون ها اداره می شود. درباره آخرین مظنون این لیست چه چیزی وجود دارد؟ ما به شما این شانس را می دهیم که با مطالعه این مطلب به […]

تئوری توطئه ای وجود دارد که هرگز از بین نمی رود ؛ جهان مخفیانه توسط گروهی از عوامل تاثیرگذار و زیرک مثل ایلومیناتی ، خزندگان فرازمینی یا فراماسون ها اداره می شود. درباره آخرین مظنون این لیست چه چیزی وجود دارد؟ ما به شما این شانس را می دهیم که با مطالعه این مطلب به دو مایلی لژ های فراماسونرها بروید. هدف واقعی آنها چیست؟

فراماسونری یعنی چه
تمبر مهر و موم فراماسون ها

اجتماع بسیار محرمانه

فراماسون ها در اصل سنگتراش(ماسون) بودند. این سنگتراش ها هنرمندان ماهری بودند که نه تنها در مجسمه سازی و پیکرتراشی مهارت داشتند،اصول مهندسی پیچیده و هندسه را هم استادانه بلد بودند. آنها فقط بنا نبودند ؛دانشور و معمار هم بودند. برای مدتی صنف آن ها نرخ منصفانه و شرایط استخدام مناسب برای استادان این صنعت تعیین کرد ( در حقیقت آنها یک اتحادیه بودند). در اوایل دهه ۱۶۰۰ ، به تدریج بودجه آنها کم شد و درنتیجه آنها نیازمند یک استارتژی جدید برای بقا بودند : به جای تجلیل از سنگ تراشان و معماران ماهر ، دری به سوی مردان خردمند و نیک سرشت باز کردند (به شرطی که بتوانند حق عضویت بپردازند). اعضای ماسون واقعی وظیفه بناکردن سازه ها و دیوار ها را داشتند در حالی که اعضای اصیل و جنتلمن به ” محرمانه بودن، پایبندی به اخلاقیات و  مشارکت خوب ” می پرداختند.

حتی قبل از اینکه صنف آنها این هدف را اتخاذ کند، که نشان دهنده اهداف والای آنها بود ، می خواستند به طور تاریخی اما کاملا ساختگی خود را به سازندگان اهرام و اجداد مصری منتسب کنند. بعد از اینکه شرط سنگتراش بودن از شروط لازم برای عضو شدن در این گروه برداشته شد ، این باورتاریخی در میان اعضا رشد بیشتری یافت. به تدریج، این سازمان روی مسائل فلسفی و سیاسی متمرکز تر شد . به ویژه، فراماسون های مخالف با حکومت های سلطنتی سراسر جهان در آمریکا و اروپا افزایش یافتند. اگر به لیست ماسون های معروف تاریخ نگاهی بیندازید ، علاقه بسیار زیاد این افراد برای مبارزه با پادشاهان منطقی تر به نظر خواهد رسید.(از طرف دیگر ممکن است با دیدن نام برخی پادشاهان در این لیست شوکه شوید!)

اولین تاثیرگذاران تاریخ

ممکن است همه یا بسیاری از این افراد را بشناسید. بسیاری از تاثیرگذاران تاریخ عضو گروه فراماسون ها بودند. لیست زیر، لیستی خلاصه و ناقص از اعضای بسیار قدرتمند تاریخ است.

پدران بنیان گذار : جرج واشینگتن ، بزرگترین چهره در تاریخ آمریکا، یک فراماسون بود. اما اینجا فقط درباره آخرین پدر بنیان گذار صحبت نمی کنیم ؛ بلکه درباره بسیاری از متحدان نزدیکش نیز صحبت می کنیم. او به همراه بنجامین فرانکلین ، یکی از ۹ فراماسونی بود که اعلامیه استقلال ایالات متحده را امضا کرد. تا کنون ۱۴ تن از ۴۵ رئیس جمهورهای ایالات متحده فراماسون بوده اند.

هنرمندان مشهور: یکی از اولین نمونه های یک هنرمند مشهور بین المللی که به فراماسون ها پیوست ، کسی نیست جز‌: ولفگانگ آمادئوس موتسارت. بسیاری از آهنگساز های جاز مشهور مثل دوک الینگتون و دیزی گیلیسپی ، کمدین هایی مثل ریچارد پریور و دان ریکلس از اعضای دیگر این گروه بودند. همچنین اسکار وایلد،مارک توین،آرتور کانن دویل و رودیارد کیپلینگ ماسون بودند.

رهبران سیاسی در سراسر جهان: درکنار اینکه بسیاری از رهبران انقلاب آمریکا فراماسون بودند، اعضای این گروه به مقدار زیادی در بین سیاستمداران سایر کشور ها نیز پراکنده شده بودند. وینستون چرچیل ساپورت کننده مادام العمر لژ فراماسونی Studholme بوده و مبارزات سیمون بولیوار تحت تاثیر عقاید فراماسونی وی شکل گرفته است. پادشاهان دیگر اعضای فراماسون ها را تشکیل می دادند. کمتر از ۵ نفر از پادشاهان انگلستان فراماسون بودند؛ که از جرج چهارم در سال ۱۹۷۰ شروع شد و جرج ششم آخرین پادشاه انگلستان بود. پادشاهی انگلستان در سال ۱۹۳۷ به پایان خود رسید.

ممکن است متوجه شده باشید که نام هیچ زنی در این لیست نبود؛ همچنین فقط دو نفر از غیرسفیدپوستان از اعضای این لیست بودند. مانند بسیاری از سازمان هایی که طی ۴ قرن اخیر پدید آمده اند، این سازمان نیز درهای خود را به سوی افرادی که از سوی جامعه به حاشیه کشیده شده بودند بسته بود و هنوز هم این مسئله وجود دارد. خوشبختانه این محدودیت ها در برخی لژ ها از بین می روند. با این وجود، ممکن است از وجود برخی تناقض ها در اعضای فراماسونری متعجب شوید؛ جرج واشینگتن و پسر پادشاهای که مغلوب خود کرده بود ، هم پیمان بودند. این پیمان ریشه در باور فراماسون ها و اعتقاد به شایستگی افراد دارد؛ حتی اگر این فرد شاهزاده به دنیا بیاید.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید