انتشار این مقاله


چه چیزی باعث سکسکه می‌شود و چگونگه می‌توان از آن خلاص شد؟

سکسکه‌ها اسرار آمیز هستند، به طوری که بدون دلیل ظاهری می‌آیند، و گذرا هستند، چون دوباره به همان اندازه سریع می‌روند. علت سکسکه چه چیزی می‌تواند باشد؟

سکسکه‌ها اسرار آمیز هستند، به طوری که بدون دلیل ظاهری می‌آیند، و گذرا هستند، چون دوباره به همان اندازه سریع می‌روند. علت سکسکه چه چیزی می‌تواند باشد؟
این عملکرد بدنی عجیب و غریب توسط دیافراگم غیرقابل انعطاف ایجاد می‌شود که م بین کانال‌های صوتی شکاف ایجاد می‌کند تا سریعا بسته شوند و این اتفاق منبع این سر و صدای خنده دار است.
هنگامی که اعصاب تحریک می‌شود یا آسیب می‌بیند ، دیافراگم به طور غیر ارادی منقبض می‌شود. گرچه بعضی اوقات سکسکه‌ها بدون هیچ دلیل ظاهری بروز می‌کنند، ولی در واقع علت دارند.
سکسکه ممکن است به خاطر تعدادی از موارد ایجاد شود، از جمله:

  • خوردن بیش از حد یا خیلی سریع
  • نوشیدن الکل یا نوشیدنی‌های گاز دار
  • سیگار کشیدن
  • تغییرات ناگهانی در دما

واکنش‌های عاطفی شدید مانند هیجان، استرس یا ترس نیز می‌توانند یک علت باشند، بنابراین فقط آرام باشید.


مقاله مرتبط: سکسکه چیست و راه‌های درمان آن کدام اند؟


 

درمان‌های خانگی

اگر شما دچار سکسکه شوید و بی‌صبرانه بخواهید که از شر آن خلاص شوید، اینجا تعدادی راه حل خوب برایتان داریم ، که NHS با حسن نیت ارائه می‌دهد، این که چگونه از دستش رهایی یابید .

  • در یک پاکت کاغذی نفس بکشید
  • زانوی خود را به سینه خود بکشید و به جلو خم شوید
  • جرعه جرعه آب یخ بنوشید
  • کمی شکر دانه ریز ببلعید
  • یک لیمو گاز بزنید یا  کمی از سرکه بچشید
  • نفس خود را برای یک مدت کوتاه نگه دارید

هر کسی گاهی اوقات دچار سکسکه می‌شود، اما زمانی که یک دوره کوتاه ادامه پیدا می‌کند و از بین نمی‌رود، چه اتفاقی می‌افتد؟
NHS توصیه می‌کند که اگر سکسکه شما بیش از ۴۸ ساعت طول کشید یا اگر تغلب دچار سکسه می‌شوید بطوریکه بر زندگی شما تأثیر می گذارد ،به یک پزشک عمومی مراجعه کنید.
سکسکه مداوم نادر است، اما می‌تواند نشانه ای از یک بیماری جدی، مثل مشکلات تنفسی، اختلالات قلبی و عروقی و یا مسائل مربوط به سیستم گوارش شما باشد.
همچنین ممکن است مربوط به نوع خاصی از داروهایی باشد که شما ممکن است مصرف کنید، از جمله بنزودیازپین ها (مانند والیوم).


مقاله مرتبط: چرا فلفل قرمز باعث سکسکه می‌شود؟


 

نوزادان تازه متولد شده

نوزادان زیر یک سال مستعد سکسکه هستند که معمولا به وسیله تغذیه ایجاد می‌شود. با این حال، به طور معمول چیزی برای نگرانی نیست زیرا بعید است که تنفس آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
بیشتر حمله‌ها مانند روش‌های بزرگسلان رفع می‌شود، اما اگر والدین نمی‌خواهند اجازه بدهند این اتفاق بیافتد، می‌توانند آروغ فرزند خود را بگیرند و یا یک پستانک به او بدهند.
اگر سکسکه کودک شما غیر قابل کنترل است، مکرراً اتفاق می‌افتد، یا بعد از سن ۱ سالگی غالباً دچارش می‌شود، عقل حکم می‌کند که با پزشکش صحبت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید