انتشار این مقاله


تست آلزایمر: تشخیص در اولیه ترین مراحل

پیش بردن یک برنامه درمانی برای هر بیماری نیاز به یک تشخیص روشن دارد. آزمایش‌های جدید آلزایمر ممکن است به تشخیص زود هنگام برخی از جنبه‌های بیماری کمک کند.

پیش بردن یک برنامه درمانی برای هر بیماری نیاز به یک تشخیص روشن دارد. آزمایش‌های جدید آلزایمر ممکن است به تشخیص زود هنگام برخی از جنبه‌های بیماری کمک کند.
تحقیقاتی در حال انجام است تا آزمایشات جدیدی را انجام دهند و تعیین کنند که چه کسی از آن‌ها سود ببرد. قبل از اینکه بتوانند به طور گسترده در دسترس باشند، آزمایش‌های بیشتری لازم است.


مقاله مرتبط: یافته‌ها نشان می‌دهد کلسترول نقش مهمی در آلزایمر ایفا می‌کند


آزمون بیومارکر- بیومارکر چیزی است که در صورت اندازه گیری می‌تواند حضور بیماری را تشخیص دهد. دو پروتئین، بتا آمیلوئید و تئو که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر یافت می‌شوند، می توانند در مایعی که مغز و نخاع را احاطه کرده (مایع مغزی نخاعی) اندازه گیری شوند.
این مایع برای نشان دادن پیشرفت غیرطبیعی پروتئین‌های بتا آمیلوئید، که پلاک‌ها را تشکیل می‌دهند، و پروتئین‌های تئو که رشته‌هایی را تشکیل می‌دهند، استفاده می‌شوند. تصور می‌شود که هر دوی پلاک‌ها و رشته‌ها به توسعه بیماری آلزایمر کمک می‌کنند.
این پروتئین‌ها می‌توانند بیماری آلزایمر را از دلایل دیگر زوال عقل تشخیص دهند و ممکن است به شناسایی افراد مبتلا به این بیماری، قبل از تنزل شدید روانی کمک کنند. آن‌ها می‌توانند تشخیص آلزایمر را پشتیبانی کنند، اما هنوز به طور روتین برای تشخیص استفاده نشده‌اند.


مقاله مرتبط: داروهای ضد صرع خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را افزایش می‌دهند


تصویربرداری مغز (تصویر برداری عصبی)- محققان در حال مطالعه تکنیک‌های تصویربرداری، مانند MRI و توموگرافی انتشار پوزیترون (PET)، استفاده شده با ردیاب رادیویی (رادیوتراکر) هستند.
رادیوتراکرها ذرات شارژ شده هستند که مناطق آلوده را در تصاویر مغز درخشان کرده و نشان می‌دهند – به عنوان مثال، با اتصال به پروتئین‌های همراه آلزایمر، آمیلوئید و تئو. با این حال، داشتن پلاک آمیلوئید در مغز به این معنی نیست که شما دچار زوال عقل هستید. مطالعات بیشتری مورد نیاز است.


مقاله مرتبط: آیا یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر آلزایمر را کمتر می‌کند؟


ارزیابی شناختی- فن آوری همچنین برای توسعه نرم افزارهای ارزیابی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود که تغییرات شناختی را شناسایی می‌کند و ممکن است در تشخیص زود هنگام بیماری آلزایمر مفید باشد.
عدم پاسخگویی در تست تشخیص بو- برخی مطالعات نشان می‌دهد که توانایی شناسایی بوها (اختلال بویایی) همزمان با اختلالات شناختی خفیف و با پیشروی از اختلالات شناختی خفیف به سمت بیماری آلزایمر، کاهش می‌یابد. اختلال بویایی با سایر بیماری‌ها مانند بیماری پارکینسون نیز همراه است.
کشف زودهنگام و تشخیص بیماری آلزایمر یک هدف مهم است. مداخله زودهنگام با داروها ممکن است پیشرفت بیماری را کاهش دهد و فرصتی برای برنامه ریزی برای آینده فراهم کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید