انتشار این مقاله


فعالیت های میکروبی دهان ممکن است به شناسایی اوتیسم در کودکان کمک کند

یافته های منتشر شده در تحقیقات اوتیسم نشان داد،فعالیت های بیان ژن در جوامع میکروبی دهان ممکن است در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تغییر یابد. این نتایج نشان می دهد که تغییرات در باکتری های داخل دهان کودک می تواند نشانگر بیومکانیک برای شناسایی اوتیسم باشد.استیون هیکس، از دپارتمان اطفال دانشگاه پنسیلوانیا و […]

یافته های منتشر شده در تحقیقات اوتیسم نشان داد،فعالیت های بیان ژن در جوامع میکروبی دهان ممکن است در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تغییر یابد.
این نتایج نشان می دهد که تغییرات در باکتری های داخل دهان کودک می تواند نشانگر بیومکانیک برای شناسایی اوتیسم باشد.استیون هیکس، از دپارتمان اطفال دانشگاه پنسیلوانیا و به نمایندگی از همکارانش گفت: به دلیل اینکه تحقیقات پیشین اختلال در سیگنال رسانی بین مغز و دستگاه گوارش را نشان داد، تمامی تمرکز بر روی قسمت پایین دستگاه گوارش به خصوص معده اعمال شده است.
هیکس می‌گوید: ” ما این تحقیق را برای بررسی اینکه آیا اختلالات روده در بیماران مبتلا به اوتیسم به اوروفارنکس گسترش‌یافته است یا نه، انجام دادیم. “محققان تغییرات میکروبهای بزاق دهان را در ۱۸۰ کودک اوتیسمی، ۶۰ کودک مبتلا به تاخیر رشد غیر اوتیسمی و ۱۰۶ کودک سالم بررسی کردند.
محققان rna تولید شده از میکروبها را جمع آوری و آن را بین گروه های مختلف مقایسه کردند

محققان پس از بررسی فعالیت میکروب در بزاق ۳۴۶ کودک ۲ تا ۶ ساله، ۱۲ گروه از میکروبها را شناسایی کردند که در افرادی که مبتلا به اوتیسم یا تاخیر رشدی بودند، متفاوت بودند.

هیکس گفت:این میکروبها دارای الگوهای منحصر به فرد متابولیسم انرژی هستند، به ویژه متابولیسم لیزین (یک پیش ساز انتقال دهنده عصبی). مهمتر از همه، الگوهای میکروبی ابزار تشخیصی برای تشخیص کودکان مبتلا به اوتیسم از همسالان با تکامل یا پیشرفت تکاملی بدون اوتیسم بود.”

نتایج بررسی مسیرهای طبقه‌بندی از طریق دانشنامه کیوتو و پایگاه اطلاعاتی میکروبی ، تفاوت‌های قابل‌توجهی در متابولیسم انرژی و تخریب lysine را آشکار کرد.

این یافته ها نشان می دهد که اختلالات میکروبیوم ژیروسکوپیک در ASD به اوروفارنکس گسترش می یابد.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید