انتشار این مقاله


روز خود را با طرح ۱۰۰ نکته‌ای سازماندهی کنید تا کارهای بیشتری انجام دهید

در این مقاله به ارائه‌ی یک روش مناسب برای برنامه ریزی کاری‌تان می‌پردازیم که باعث می‌شود عملکرد تان را در زمان کار افزایش دهد

شما ممکن است هدف های بسیار بالایی را همراه لیست کار داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که همه این کارهای لیست تان انجام می شود.اولویت بندی کنید! یک راه برای تمرکز کردن روی کارهای ضروری تان و حرکت درست در این مسیر، استفاده از طرح ۱۰۰ نکته‌ ای است. اگر به اندازه کافی برای مدیر عامل یک شرکت فناوری ۳۶ میلیارد دلاری مهم باشد، حدس می زنیم که این کار برای شما نیز مناسب است.

*Emoji 100 در اینجا درج کنید*

ما نمی گوییم موفقیت در دلار است یا اینکه باید با دلار اندازه گیری شود، اما سازماندهی یک سازمان ۳۶ میلیارد دلاری مطمئنا اینطور نیست. براد اسمیت مدیر عامل شرکت Intuit، یک شرکت بزرگ و فن آوری در زمینه محصولاتی مانند TurboTax، Mint و QuickBooks است. و با قدرت بزرگی مثل این، مسئولیت بزرگی برعهده اش است… برای اینکه موثر باشد.

اسمیت به کارمند کسب و کار گفت: “سه منبعی که ما در مشاغل مان داریم، دلار، مردم و زمان است.” شما همیشه می توانید درخواست پول و داوطلب بیشتری کنید، اما ” هرگز نمی توانید زمان بیشتری را دریافت کنید.” و گفت: “پس واقعا در مورد این فکر کنید که کجا بیشترین تاثیر را برای شما دارد که وقت خود را صرف کنید.”

یکی از راه هایی که اسمیت برای اولویت دادن به زمان با ارزش خود داشت استفاده از طرح ۱۰۰ نکته‌ای است. چگونگی انجام این کار تقسیم زمان خود را به بازه های ۴۰ درصدی، ۳۰ درصدی، ۲۰ درصدی و ۱۰ درصدی است. در اینجا نشان می‌دهیم که چگونه اسمیت، روش کار روزانه خود را برای زندگی‌اش توصیف می کند.

“من وقت خود را به قطعه های ۴۰-۳۰-۲۰-۱۰ درصدی تقسیم می‌کنم، من ۴۰ درصد از زمان خود را در به کارکردن روی مکانیسم های عملیاتی و بررسی محصول اختصاص می‌دهم، ۳۰ درصد صرف ضرفیت سازی برای سازمان و هدایت و رهبری سازمان، ارتقاع سطح سازمان، و انجمن های مدیریت رهبری، ۲۰ درصد در یادگیری بیرونی با مشارکت با رهبران دیگر در بحث های میزگرد، انجمن ها و اتاق های هیئت مدیره، و ۱۰ درصد از وقتم صرف رشد و توسعه شخصی، ملاقات با مربیان و یادگیری از دیگرانی که مورد تحسینم هستند می شود. تقویم رنگی من پاسخگو است یعنی اجازه می دهد تا اندازه گیری کنم و بسنجم که آیا من در مسیردرست قرار دارم و یا اینکه خاموش هستم(یعنی در حال هدر دادن زمان هستم)، بنابراین می توانم در صورت نیازهمه چیز را تنظیم کنم. “

به مرحله ی بعد برو

اسمیت ابتدا، هر روز صبح از ساعت ۵:۳۰ بیدار می شود برای تمرین سخت آماده می‌شود. اما فراموش نکنید که او، هنوز هم مثل ماست(از نوع ماست).

او به کارمند کسب و کار گفت: “به حرف های من اعتماد کنید، من ساعت ۵:۳۰ صبح از خواب بلند نمی‌شوم تا فقط از رخت خواب بیرون بیایم وعاشق کار کردن نیستم، بلکه من عاشق احساس خوب و سالم هستم و چیزهایی را در لیست کارهای خود دارم که قبلا در زمانی که در من دفترم حضور داشتم آنها را بررسی کردم.”

در طی تمرین او، با تماشای اخبار خود را به روز می‌کند. سپس، او در حالی که مجله‌ی وال استریت را می‌خواند شیک پروتئین می‌خورد. سپس برای انجام برنامه‌ی ۱۰۰ نکته ای به محل کار می آید تا به اهداف کاری اش برسد. او همچنین در تعریف زندگی نامه اش نکته ای دیگر درمورد صرفه جویی در وقت می گوید این چنین می‌گوید: “این نکته به سادگی بیان شده است، اما مستلزم تعهد واقعی است: هرگز چیزی بیش از یک بار امتحان نکنید”.

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید