انتشار این مقاله


شیگلا چیست؟ نشانه‌های آن کدام است و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

عفونت شیگلا که  شیگلوزیس نیز دانسته میشود، عفونتی است که به وسیله یک نوع از باکتری به نام شیگلا ایجاد میشود.

چه عفونت باکتریایی باعث بیماری مهمانان هتل در مصر می شود؟ میهمانان هتل مجبور به تخلیه هتل به دنبال مرگ زوج انگلیسی شدند.

مادر و دختری که هتل را در مصر به دنبال مرگ یک زوج انگلیسی تخلیه کرده بودند با شیگلا برخورد کردند که یک عفونت باکتریایی مسری است که ظاهر شده است. شیگلا یک نوع از باکتری است که منجربه شیگلوزیس می شود، وضعیتی که روده ها و دستگاه گوارشی را تحت تاثیر قرار می دهد.

مقامات اخیرا در حال بررسی  دلیل چرایی  مرگ زوج جان و سوزان کوپر درمجیک هتل هورگادا هستند،

در حالی که دلیل مرگ آن ها به طور رسمی تایید نشده، شیگلا، وضعیتی که دیگر مهمانان را درهمان هتل مورد سرایت قرار داده میتواند منجر به اسهال خونی و دیگر پیچیدگی ها شود که ممکن است شامل عوامل کمکی باشند.

مادر و دختری که مورد شک قرار داشتند به دنبال افزایش قابل توجه بیماری بین مهمانان هتل همراه ۳۰۰ نفر دیگر از هتل تخلیه شدند. بعد از اولین برخورد شخص با باکتری علائم شیگلا میتوانند طی یک یا دو روز ظاهر شوند.

هرچند اگر علائم شخصی آشکار نباشد، آنها میتوانند چندین هفته بعد از آلوده شدن مسری باشند. این میتواند از طریق غذا و آب آلوده گسترش یابد و میتواند از سطوح و شخصی به شخص دیگر در صورت کامل  نشستن دستانشان منتقل شود.

این جا هر چیزی که شما برای شناختن شیگلا نیاز دارید موجود است که شامل دلایل، علائم و روش درمانش است:

شیگلا چیست؟

عفونت شیگلا که  شیگلوزیس نیز دانسته میشود، عفونتی است که به وسیله یک نوع از باکتری به نام شیگلا ایجاد میشود. باکتری شیگلا، آرایش ژنتیکی مشابه باکتری ای کولای دارد که در کانادا باعث شده بسیاری از مردم به دنبال مصرف کاهو آلوده بیمار شوند. شیگلا یک عفونت مسری است که باعث میشود مردم دچار اسهال شوند. درحالی که علائم ممکن اسن یک یا دو روز بعد از برخورد با باکتری ظاهر شوند میتواند مدت زمان بیشتری بکشد برای ظاهر شدن .

علائم چه چیزهایی هستند؟

علائم عفونت شیگلا شامل اسهال، گرفتگی های شکمی و تب است. گاهی اوقات اشخاصی که آلوده شده اند ممکن اسن متوجه شوند که اسهالشان شامل خون و همچنین موکوس است. علائم ممکن است برای توسعه به یک یا دو روز زمان نیاز داشته باشند.همچنین ممکن است یک هفته زمان برای نشان دادن نیاز داشته باشند. حتی اگر شخصی هنوز علائم را نشان نمیده، اگر آن ها به وسیله شیگلا آلوده شده باشند پس اسهالشان میتواند برای دیگران مسری باشد.

دلایل چه چیزهایی هستند؟

عفونت میتواند به وسیله بلعیدن آب آلوده، خوردن غذای آلوده یا لمس زبانتان اگر دستان شما با باکتری تماس داشته باشد، گسترش یابد. اگر شما پوشاک بچه را عوض کرده باشید که آلوده شده باشد سپس زبان خود را قبل از شستن مناسب دستانتان لمس کنید میتواند باعث آلودگی شود.

محل های عمومی آب از جمله تالاب ها یا دریاچه ها پرهیز کنید، پوشاک های بچه را به طور مناسب دور بیندازید، دستان خود را بعد از رفتن به دستشوئی به طور موثر بشویید و از تهیه غذا برای اشخاص دیگر زمانی که از اسهال رنج میبرید خودداری کنید.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری بیماری، هرساله تقریبا ۸۰ تا ۱۶۵ میلیون مورد ازشیگلا در سراسر جهان وجود دارد. به وسیله تشکیلات مشخص شده که سالیانه به طور پایه در نتیجه بیماری ۶۰۰۰۰۰ نفر از مردم فوت میکنند.

چگونه میتوان درمانش کرد؟

عفونت شیگلا ممکن است چندین هفته یا ماه طول بکشد تا پراکنده شود. CDC بیان میکند اکثریت مردمی که ازعفونت رنج میبرند معمولا میتوانند درعرض ۵ تا ۷ روز بدون درمان کمی بهتر شوند. این سازمان نوشیدن مقدار زیادی مایعات به منظور جلوگیری از دهیدراته شدن را پیشنهاد میکند.

به علاوه برخی افراد ممکن است با ریسک بالاتری مورد توسعه کیس جدی بیماری قرار گیرند از جمله کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، کودکان، آن هایی که ازایدز یا اچ آی وی رنج میبرند و آن هایی که تحت شیمی درمانی هستند.

اگر شخصی که از شیگلا رنج میبرد احساس بسیار ناخوشی کند، اسپاسم های دردناک معده یا اسهال خونی داشته باشد بنابراین باید با متخصص ملاقات کند. شخصی با شیگلوزیس ممکن است بعدا با تهیه آنتی بیوتیک برای درمان وضعیت استفاده شود.

علی صالح قدیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید