انتشار این مقاله


برای رهایی یافتن از اضطراب، زنگ یادگیری را امتحان کنید

وقتی در کارتان دچار اضطراب می­شوید، چگونه بر آن غلبه می­کنید؟ آیا به کارتان ادامه میدهید و بی خیالش می­شوید؟ یا استراحتی می­کنید و سعی می­کنید ذهن خود را دوباره سرحال بیاورید؟ طبق مطالعه جدید، ممکن است یک راه سوم بهتری وجود داشته باشد: یک دقیقه زمان برای یاد گرفتن چیزی جدید بگذارید. سوپاپ فشار […]

وقتی در کارتان دچار اضطراب می­شوید، چگونه بر آن غلبه می­کنید؟ آیا به کارتان ادامه میدهید و بی خیالش می­شوید؟ یا استراحتی می­کنید و سعی می­کنید ذهن خود را دوباره سرحال بیاورید؟ طبق مطالعه جدید، ممکن است یک راه سوم بهتری وجود داشته باشد: یک دقیقه زمان برای یاد گرفتن چیزی جدید بگذارید.

سوپاپ فشار را آزاد کنید

لازم نیست که به شما بگوییم که اضطراب چقدر چیز بدی است. در زمان کوتاه، باعث میشود شما زودخشم، عصبی و دارای اختلال خواب گردید. در زمان بلند، می­تواند منجر به افسردگی، فشار خون بالا و خطر سکته قلبی بشود. هم چنین از شما کارمند بدتری می سازد. مطالعات نشان داده­اند که افراد مضطرب در سر کار بیشتر امکان دارد که دچار رفتار غیراخلاقی مانند بدرفتاری و بدون ادب برخودر کردن با همکاران، اطلاعات غلط پراکندن و دزدیدن اشیاء بشوند.

در مقاله ­ای از مرور تجارت هاروارد، چن ژانگ، کریستوفر جی میرز و دیوید میر می­نویسند که مردم عموما با اضطراب به یکی از دو نوع زیر برخورد می­کنند. آنها یا در برابر آن مقاومت می کنند و به این سختی خود افتخار می­کنند، یا به خود یک استراحت می­دهند و سر خود را با گشتن در وب یا قدم زدن یا هر چیز موقتی که در دفتر کار خود داشته باشند گرم می­کنند. اما هر دوی این روشها نقاط ضعف خود را دارند. مقاومت کردن در مقابل اضطراب و به کار خود ادامه دادن هنگامی که مغز شما داغ است موجب کار با کیفیت پایین­تر می­شود، و استراحت کوتاه به خود دادن فقط یک درمان موقت است و وقتی که برگردید اضطراب دوباره همانجا منتظر شما خواهد بود.

محققان راه دیگری را پیشنهاد می­کنند:

بر روی یادگیری تمرکز کنید. برای دو مطالعه، آنها به رفتار کارکنان و فشار و اضطراب شغلی بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان آمریکا نگاه کردند، به ویژه اینکه چگونه استراتژی های مقابله ای متفاوت ممکن است استرس و رفتارهای غیر اخلاقی را به دنبال داشته باشد. برای دو هفته، آنها از نظرسنجی روزانه استفاده می کردند تا متوجه شوند که کارکنان چه کار کرده­اند و در طول روز چه احساسی می­کردند، از جمله اینکه آنها از چه برای استراحت انجام دادند و چقدر زمان می برد تا چیزی جدید یاد بگیرند.

معلوم شد تفاوت زیادی بین اثرات استرس پس از استراحت و یادگیری چیزهای جدید وجود دارد. در روزهایی که کارکنان وقت بیشتری را صرف یادگیری چیزها می کردند، استرس و اضطراب کمتری را تجربه می­کردند و در رفتارهای غیر اخلاقی کمتر فعالیت می کردند. علاوه بر این، استراحت کردن برای آرام شدن باعث نشد آنها اضطراب کمتری را تجربه کنند یا با همکاران خود کمتر خشن باشند، یا کار بیشتری را انجام بدهند. در مطالعه دیگری از پزشکان، آنها دریافتند که بودن در یک تیم از افرادی که زیاد یاد گرفتند، کمک کرد تأثیرات استرس را حتی برای افرادی که در آن تیم بودند و خود فعالیت یادگیری انجام ندادند کم کند.

لم دادن و یاد گرفتن

شاید ما درباره تسکین اضطراب در اشتباه بوده ­ایم. قدم زدن یا گشتن در وب یک راه حل موقت خوب است که ممکن است زیاد دوام نیاورد. در عوض زمان گذاشتن برای یادگیری چیزی احتمالا بهترین راه ممکن است. در مقاله آنها، محققان چند پیشنهاد می­دهند که چگونه این کار را شروع کنیم. آنها پیشنهاد می­کنند با خود موقعیت­های استرس زا شروع کنیم: آنها را به عنوان فرصت هایی برای یادگیری بازنویسی کنیم، و وقتی مسائل سخت می­شوند از افراد واردتر مشورت بگیریم. اما بیش از همه، آنها پیشنهاد می­کنند خود یادگیری را به یک نوع جدید از استراحت تبدیل کنیم.

این ممکن است به نظر به تغییر نگاه ذهنی شبیه باشد، اما اگر یک فعالیت یادگیری به شما اجازه می دهد تا از نوع تلاش­هایی که در فعالیت های کاری منظم (به عنوان مثال، تفکر عددی، در تعامل با مشتریان) استفاده می­کنید، دوری کنید و اگر این فعالیت همچنین متناسب با علائق ذاتی شما باشد، می­تواند شما را از نظر ذهنی دوباره شارژ کند.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید