انتشار این مقاله


می‌خواهید یک مغز قوی داشته باشید؟ ورزش کنید!

به نظر می‌رسد که تمام کارهایی که شما برای ساخت عضله بهتر انجام می‌دهید، به مغزتان کمک می‌کند.

مزایای برنامه ورزشی شما ممکن است فقط در سر باشد. به نظر می‌رسد که تمام کارهایی که شما برای ساخت عضله بهتر انجام می‌دهید، به مغزتان کمک می‌کند. برای داشتن مغز قوی ، ورزش راه حل خوبی است.
اگر چه تحقیق به طور کامل قطعی نیست ولی مطالعات بیشتر نشان می‌دهد که چگونه ورزش واقعی برای حفظ مغز شما مناسب است. و بهترین اخبار؟ شما در واقع می‌توانید یک مغز قوی را از طریق ورزش ایجاد کنید.
این فقط چند مورد از یافته‌های قابل توجه است که می‌تواند به شما انگیزه دهد که مجددا به رژیم تناسب اندام خود بازگردید و یا از امروز شروع کنید.


مقاله مرتبط: چگونه ورزش مغز شما را جوان نگه می‌دارد؟


احساس بهتر کردن – نشان داده شده است که پیاده روی و سایر ورزش‌های هوازی متوسط به شما کمک می‌کند تا خلق و خوی خود را تقویت کنید و به علائم افسردگی کمک کنید. مطالعات همچنین نشان داده‌اند که ورزش منظم به افراد کمک می‌کند تا بیشتر به کنترل استرس خود و تنظیم احساساتشان کمک کنند.
افزایش یادگیری- در حالی که دانشمندان دانشمندان کشف می‌کنند که فعالیت بدنی در یادگیری تاثیر دارد که به طور کامل نمی‌دانند که چه تاثیری دارد. در یک مطالعه، زمانی که معلمان ورزش‌های معمولی را به درس‌های ریاضی اضافه کردند – یادگیری غنی شده با محرک – نمرات ریاضی برای کسانی که ورزش می‌کردند نسبت به کسانی که ورزش نمی‌کردند، سریع‌تر پیشرفت کردند. مطالعات دیگر نشان داده است که ورزش همچنین به بهبود درک مطلب کمک می‌کند.


مقاله مرتبط: ده دقیقه ورزش برای تقویت مغز کافی است!


بهبود حافظه – اگر چه اندازه مغز شما با افزایش سن کاهش می‌یابد، تحقیقات نشان داده است که ورزش می‌تواند در هر سن و سالی به روند معکوس آن کمک کند. یک مطالعه نشان داد که فعالیت بدنی به شرکت کنندگان کمک کرد تا پیشرفت قابل توجه‌ای در هیپوکامپ، بخشی از مغز که باعث ایجاد و ذخیره خاطرات می‌شود، ایجاد کنند.
مطالعه دیگری نشان داد افرادی که به عنوان فرد بزرگسال و جوان دارای آمادگی قلبی عروقی بهتری هستند، ۲۵ سال بعد به عنوان بزرگسال میانسال از حافظه، مهارت‌های حرکتی و عملکرد اجرایی بهتری برخوردار خواهند بود.
بهبود بینایی- وقتی ورزش می‌کنید، نورون‌ها را در بخشی از مغزتان تحریک می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا آنچه را که درک کنید و از آن سر دربیاورید. تحقیقات نشان می‌دهد که سیستم دیداری شما در حین ورزش بیشتر حساس است و در واقع ممکن است یادگیری بصری را افزایش دهد.


مقاله مرتبط: تمرینات ورزشی می‌توانند منجر به افزایش ابعاد مغز شوند!


برای شروع ساختن یک مغز محکم آماده‌اید؟ نیازی نیست که به یک جادوگر تناسب اندام تبدیل شوید تا به این مزایا دست پیدا کنید. در بسیاری از مطالعات آمده که فقط راه رفتن سریع به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه، سه تا پنج بار در هفته، به بهبود قابل توجه مغز کمک می‌کند.
شواهد نشان می‌دهد که تمرینات مقاومتی و ورزش هوازی – قدم زدن، دویدن، دوچرخه سواری، شنا – ممکن است به مغز شما بیشتر از تمرینات کششی کمک کند. در یک مطالعه، افراد سالمند مبتلا به اختلال شناختی خفیف که دو تا سه بار در هفته وزنه برداری می‌کردند، با بهبود عملکرد عضلانی و عملکرد شناختی مواجه شدند.
مغز شما شگفت انگیز است. میلیاردها سلول عصبی با یکدیگر هماهنگ می‌شوند تا هر ثانیه زندگی شما را هماهنگ کنند: حرکات، رفتار، افکار، خاطرات و احساسات شما. بنابراین مغز خود را به ورزشگاه برسانید تا سلامتی تمام بدن را به حداکثر برساند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید