انتشار این مقاله


سندرم ویلسون: یک تشخیص پزشکی قابل قبول است؟

سندرم ویلسون ، که به عنوان سندرم دما ویلسون نیز نامیده می‌شود ، تشخیص پذیرفته شده‌ای نیست.

آیا سندرم ویلسون یک بیماری قانونی است؟ دکتر Todd B. Nippoldt پاسخ این سوال را می‌دهد.
نه ، سندرم ویلسون ، که به عنوان سندرم دما ویلسون نیز نامیده می‌شود ، تشخیص پذیرفته شده‌ای نیست. در عوض ، سندرم ویلسون یک برچسب برای مجموعه‌ای از علائم غیر اختصاصی در افرادی است که سطح هورمون تیروئید آن‌ها طبیعی است.


مقاله مرتبط: کم کاری تیروئید


طرفداران سندرم ویلسون معتقدند که این بیماری نوعی از کمبود هورمون تیروئید (کم کاری تیروئید) است که به درمان با تهیه هورمون تیروئید به نام triiodothyronine) (T-3)) تری یدوتیرونین پاسخ می‌دهد. با این حال ، انجمن تیروئید آمریکا هیچ شواهد علمی مبنی بر وجود سندرم ویلسون مشاهده نکرده‌ است.
در یک بیانیه بهداشت عمومی ، انجمن تیروئید آمریکا نتیجه گرفت:
• معیارهای تشخیصی برای سندرم ویلسون – یعنی درجه حرارت پایین بدن و نشانه‌های غیر اختصاصی مانند خستگی، تحریک پذیری، ریزش مو، بی خوابی، سردرد و افزایش وزن – نامشخص هستند.
• شواهد علمی وجود ندارد که T-3 در افراد مبتلا به علائم نامطلوب مانند مواردی که در سندرم ویلسون توصیف شده است ، بهتر از پلاسبو (دارونما) عمل کند.


مقاله مرتبط: اختلالات مسیر سنتز هورمون‌های تیروئید


هیپوتیروئیدی را می‌توان با آزمایش‌های خون تشخیص داد که این آزمایش‌ها سطح ناکافی هورمون تیروئید را تشخیص می‌دهند. سندرم ویلسون نباید با بیماری ویلسون – یک اختلال نادر و ارثی که باعث ایجاد بیش از حد مس در اندام‌های خاص می‌شود، اشتباه گرفته شود.


مقاله مرتبط: بیماری ویلسون


اگر چه بسیار نا امید کننده است که با وجود داشتن علائم مزمن و مداوم ، پزشک شما نتواند به آسانی برایتان توضیح دهد ، این می‌تواند بدتر از پذیرش یک تشخیص ناشناخته از یک پزشک فاقد صلاحیت باشد. درمان‌های غیرمعمول برای سندروم به اصطلاح ویلسون ممكن است شما را بیمارتر كند ، در حالی كه شرایط قابل درمان – مانند فیبرومیالژیا یا افسردگی – تشخیص داده نمی‌شوند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید