انتشار این مقاله


بارداری و داروهای ضد آلرژی

گاهی در دوران بارداری داروهای آلرژی توصیه شوند. با این حال، قبل از مصرف داروهای آلرژی، راه‌هایی را برای کاهش علائم حساسیت امتحان کنید.

گاهی در دوران بارداری داروهای آلرژی توصیه شوند. با این حال، قبل از مصرف داروهای آلرژی، راه‌هایی را برای کاهش علائم حساسیت امتحان کنید. از جمله:

  •     اجتناب از محرک‌های آلرژی- از قرار گرفتن در معرض هر چیزی که باعث علائم آلرژی می‌شود ، خودداری کنید.
  •     اسپری بینی سالین- اسپری بینی سالین ،بدون نسخه، می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. از اسپری به هنگام نیاز استفاده کنید.
  •     شستن بینی- یک بار در روز و یا به هنگام نیاز،  یک نتی پات (neti pot) را از سالین بینی یا آب مخصوص پر کنید.  سپس سر خود را به طرف سینک کج کنید و دهانه نتی پات را در بینی خود قرار دهید. در حالیکه با دهانتان نفس می‌کشید، مایع را در سوراخ بالایی بینی بریزید تا از سوراخ پایینی جاری شده و خارج شود. از طرف دیگر نیز تکرار کنید. آب باید تقطیر شده یا استریل باشد، قبلا جوش داده شده و سرد شده باشد، یا از یک فیلتر که برای از بین بردن موجودات عفونی بالقوه آن طراحی شده گذشته باشد.
  •     فعالیت بدنی- ورزش به کاهش التهاب بینی کمک می‌کند.
  •     نوار بینی- نوارهای چسبی بدون نسخه می‌توانند به حفظ باز بودن سوراخ‌های بینی شما کمک کنند.
  •     بالا بردن قسمت سر تخت- بالا بردن سر تخت در حدود ۳۰ تا ۴۵ درجه می‌تواند به کاهش علائم کمک کند.

مقاله مرتبط: مصرف زیاد قند در حاملگی شاید خطر آلرژی‌ها را افزایش دهد


اگر مصرف داروهای آلرژی را می‌سنجید ، با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای آن صحبت کنید. برای کنترل علائم آلرژی خفیف، ممکن است آنتی هیستامین خوراکی مانند لوراتادین (کلاریتین، آلوورت) یا سیتیزین (Zyrtec) را توصیه کند.
برای علائم متوسط تا شدید، ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است یک اسپری کورتیکواسترویید بدون نسخه را در کمترین دوز موثر، علاوه بر آنتی هیستامین خوراکی، توصیه کند. گزینه‌های دیگر عبارتند از:  اسپری بینی بودزونید(Rhinocort Allergy)، اسپری فلوتیکازون بینی (Flonase) یا اسپری ممتازون بینی (Nasonex).

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید