انتشار این مقاله


مشکلات دهان در اثر رد کردن مراجعات منظم به دندان پزشک

قاعده کلی این است که هر شش ماه یک‌بار دندان‌های خود را برای چک آپ ببرید

برای جلوگیری از مشکلات دهان قاعده کلی این است که هر شش ماه یک‌بار دندان‌های خود را برای چک آپ ببرید اما افرادی با بهداشت دهان ضعیف، مشکلات قبلی، یا عوامل ژنتیکی ممکن است نیاز به نظارت منظم بیشتری داشته باشند.

اما هراس‌ها از یونیت دندانپزشکی و سبک زندگی پر مشغله، به این معنی است که یک چک آپ معمولی می‌تواند به سرعت از صفحه رادار خارج شود.

در حالی که برخی با دندان‌های سالم می‌توانند تا دو سال صبر کنند، افرادی که توجهی به معاینات منظم ندارند، امکان دارد بعداً از مشکلات دهانی خود رنج ببرند و حتی ممکن است متوجه شوند که چیزی اشتباه است.

دکتر Goolnik، از گروه Bow Lane در لندن می‌گوید حتی اگر پوسیدگی دندان یک مساله نباشد، دندان پزشکان به خاطر سرطان دهان و دیگر بیماری‌ها دهان بیمار را کنترل می‌کنند که می‌تواند به طور بالقوه یک زندگی  یک فرد را نجات دهد.


مقاله مرتبط: برای جلوگیری از سرطان دهان، آن را بررسی کنید


بنابراین، چه اتفاقی می‌افتد اگر شما به طور مرتب به دندان‌پزشک مراجعه نکنید؟

۶ماه

در این مرحله، بسیاری از بیماران متوجه نمی شوند که در حال ایجاد حفره های کوچک در دندان هایشان هستند.

این سوراخ ها به علت پوسیدگی دندان است که در طول زمان به طور پیوسته افزایش می یابد. ترک  بدون درمان این حفره‌ها می‌تواند باعث از دست رفتن دندان شود.

دکتر Tariq Idrees، دندانپزشک درمانگاه دندانپزشکی Carisbrook در منچستر می گوید: “یکی از شایع ترین نشانه های سرطان سر و گردن یک زخم است که در دهان ایجاد می شود و در عرض ۱۴ روز بهبود نمی یابد.”

یک سال

یک سال غفلت و عدم مداخله دندان‌پزشک به معنای ابتلا به بیماری‌های لثه است. علائم بیماری لثه شامل خون ریزی و دردناک هستند.

دکتر ادریس هشدار می‌دهد که بدون درمان، بیمار می‌تواند با التهاب دردناک و از دست دادن دندان مواجه شود.

اما بسیاری از افراد برای اجتناب از ناراحتی بعد از مسواک زدن، کم‌تر مسواک می‌زنند، به این معنی که مشکل حتی بدتر خواهد شد.

دو سال

زمانی که دو سال سپری شد، احتمال اینکه یک نفر در حال حاضر نوعی دندان درد داشته باشد یا به درمان‌های پرهزینه و گرانقیمت نیاز داشته باشد، افزایش می‌یابد.

در این مرحله، حفره – که درمانش در یک نقطه به سرعت و نسبتا ارزان است – ممکن است به یک کانال ریشه‌ای نیاز داشته باشد.

این نوع فرآیند شامل ویزیتهای متعدد و دردآور است. پسرفت در لثه نیز به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت. در این نقطه،  بهداشت دهان بیمار می‌تواند به سمت یک وضعیت بحرانی هدایت شود.

پنج سال

در این زمان، مشکلات اساسی سلامت دهانی می‌تواند به نگرانی‌های جدی تبدیل شود. هفته گذشته دکتر Goolnik یک کیست را در فک مریضش پیدا کرد که در چهار سال یک دندان‌پزشک را ندیده بود. او اکنون به جراحی بزرگی نیاز دارد تا آن را از بین ببرد.

بعد از ۵ سال، دندان فرد با مقدار زیادی از رسوبات سخت کوش پوشانده می‌شود که به تجزیه آن‌ها کمک می‌کند.

ده سال

کل شکل دهان می تواند موضوع نگرانی باشد، زیرا دندان ها بدون هیچ مداخله ای شلوغ و کج می شوند.

پس از یک دهه بدون نظارت دندانپزشک، دندان‌های بیمار به احتمال زیاد حساس و به طور بالقوه فرسوده شده‌اند.

یکی از مردانی که در ۱۰ سال گذشته از دندان‌پزشک دیدن نکرده بود، به تازگی، ۱۸ ماه وقت صرف بازسازی دندان‌هایش با هزینه ای به میزان ۲۷،۰۰۰ نزد دکتر ادریس کرد و درمان شد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید