انتشار این مقاله


درد بعد از عصب‌کشی

اغلب افراد، بعد از عصب‌کشی با درد دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، در حالی که اغلب افراد ممکن است انتظار کمی ناراحتی در طی و بعد از یک عصب‌کشی داشته باشند، درد بیش از حد طبیعی نیست. تکنولوژی مدرن و استفاده از داروهای بی‌حسی این عمل را سریع، بی‌خطر، معمولا بدون درد، […]

اغلب افراد، بعد از عصب‌کشی با درد دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، در حالی که اغلب افراد ممکن است انتظار کمی ناراحتی در طی و بعد از یک عصب‌کشی داشته باشند، درد بیش از حد طبیعی نیست.

تکنولوژی مدرن و استفاده از داروهای بی‌حسی این عمل را سریع، بی‌خطر، معمولا بدون درد، و یک روش عالی برای کمک به حفظ دندان طبیعی ساخته است.
با این حال، برای اجتناب از نیاز درمان با عصب‌کشی، هر کسی که دندان درد داشته باشد باید فورا یک دندان‌پزشک را ببیند تا از بدتر شدن عفونت و تشکیل یک آبسه در سرتاسر سیستم ریشه دندان جلوگیری کند.


مقاله مرتبط: از بین رفتن دندان می تواند سوء تغذیه را نشان دهد


حقایقی کوتاه در مورد درد بعد از یک عصب کشی:
• عصب کشی، بافت مشکل یافته(پالپ) را درمان می کند در حالی که بقیه دندان را از پوسیدگی حفظ می کند.
• قبل از عمل، فرد بیهوش نخواهد شد، بنابراین معمولا بیشتر از پر کردن معمولی دندانها دردناک نیست.
• اگر عصب‌کشی موفق نباشد، تکرار دوباره آن می تواند مشکل را حل کند.

درد بعد از عصب‌کشی

اکثر مردم چند روز پس از داشتن عصب کشی حس درد و التهاب دارند.
چند دلیل برای این وجود دارد:
بافت در اطراف لثه متورم یا ملتهب باقی می‌ماند؛ حتی اگر دندانپزشک ریشه عصب را از دندان برداشته است، در عضلات و بافت اطراف دندان هنوز عصب‌های کوچک وجود دارد. هنگامی که این ناحیه ملتهب می‌شود، مانند بعد از عمل دندانپزشکی، این انتهای عصب می تواند ناراحتی را ثبت کند.
آسیب ابزاری: ممکن است یک وسیله دندانپزشکی برای تمیز کردن کانال ریشه به طور غلط سبب آسیب اطراف بافت آسیب دیده شود.

در بیشتر موارد، حساسیت و ناراحتی مربوط به یک کانال ریشه باید طی چند روز برطرف شود.
اگر بهبودی نداشته باشد، یا اگر درد شدید بوده یا با اقدامات خانگی بهبود نیافته باشد، مهم است که با اندودنتیست یا دندانپزشک برای ارزیابی تماس بگیرید.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید