انتشار این مقاله


هوپرزین A: آیا می‌ تواند آلزایمر را درمان کند؟

آیا huperzine A می‌تواند از (از دست دادن حافظه ) جلوگیری کند و عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر بهبود بخشد؟

آیا huperzine A می‌تواند از (از دست دادن حافظه ) جلوگیری کند و عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر بهبود بخشد؟ Huperzine (HOOP-ur-zeen) A (هوپرزین A) یک مکمل غذایی که از طرف موسسه چینی Huperzia serrata شناخته شده است، جاذبه‌ای را از خود نشان می‌دهد که می‌تواند به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماری آلزایمر باشد. هوپرزین A به عنوان یک مهار کننده کولین استراز – نوعی از دارو است که با بهبود سطح انتقال دهنده‌های عصبی در مغز کار می‌کند. مطالعات اولیه کوچک نشان می‌دهد که هوپرزین A ممکن است حافظه را بهبود بخشد و از سلول‌های عصبی محافظت کند که می‌تواند کاهش شناختی مرتبط با آلزایمر را کند کند.


مقاله مرتبط: پیشگیری از آلزایمر با کنترل مصرف کلسترول


در برخی مطالعات، شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه هوپرزین A ممکن است عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر بهبود ببخشد. با این حال، یک بررسی سیستماتیک اخیر نشان داد که کیفیت شواهد اثربخشی هوپرزین A کم است. یکی دیگر از بررسی‌های سیستماتیک نشان می‌دهد که هوپرزین A تاثیر مثبتی بر عملکرد شناختی دارد. اما، بررسی نشان داد که با توجه به مشکلات موجود در زمینه پرونده‌ها، نتایج باید با احتیاط تفسیر شود.


مقاله مرتبط: آیا تحریک مغزی درمان آلزایمر در آینده است؟


علاوه بر این، کمبود داده‌های ایمنی درازمدت وجود دارد – بیشتر مطالعات سه ماه یا کمتر ادامه داشته و بسیاری از شرکت کنندگان در این آزمایشات دارای عوارض جانبی از جمله تهوع و استفراغ بوده‌اند. مطالعات بیشتر برای تعیین مزایای احتمالی و خطرات بلند مدت هوپرزین A ضروری است. انجمن آلزایمر توصیه می‌کند که هوپرزین A را مصرف نکنید ، به ویژه اگر شما از یک مهار کننده کولین استراز تجویز شده مانند دونپزیل (آریسیپت)، ریواستیگمین (Exelon) یا گالانتامین (رازادین) استفاده می‌کنید. مصرف هر دو می‌تواند خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. قبل از شروع هر مکمل غذایی، از جمله هوپرزین A، با پزشک خود مشورت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید