انتشار این مقاله


افزایش بازدهی مطالعه

۶ نکات برای موفقیت شگفت انگیز مطالعه ۱. منابع مختلف را ترکیب کرده و دیدگاه خود را شکل دهید به طور کلی، دانش آموزان به دنبال یادداشت های خوب و قابل اعتماد (از همکلاسی ها، کتاب ها، آنلاین یا منابع) می روند و سپس به مدرسه می روند، احساس خوبی دارند. این رویکرد می تواند […]

۶ نکات برای موفقیت شگفت انگیز مطالعه

۱. منابع مختلف را ترکیب کرده و دیدگاه خود را شکل دهید

به طور کلی، دانش آموزان به دنبال یادداشت های خوب و قابل اعتماد (از همکلاسی ها، کتاب ها، آنلاین یا منابع) می روند و سپس به مدرسه می روند، احساس خوبی دارند.

این رویکرد می تواند موفقیت آمیز باشد، اما برای به دست آوردن اکسل، بهتر است چندین منبع (کتاب ها، سخنرانی ها، فیلم ها و …) را مقایسه کنید و آنها را با ایجاد مطالب آموزشی خود ترکیب کنید.

با انجام این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که مواد مطالعه شما ثابت نخواهد ماند ، اما به طور مداوم بهبود می یابد. اگر چیزی جدید یا جالب پیدا کنید که مربوط به موضوع باشد، آن را اضافه کنید.

این به شما کمک خواهد کرد که درک خود را از این موضوع عمیق تر کنید، زیرا چندین نقطه نظر را مورد بررسی قرار می دهید. پس از آن شما می توانید نظر خود را در مورد موضوع – چیزی است که در بسیاری از همسالان شما فاقد است.

۲. پیشرفت خود را از روز اول اندازه گیری کنید

برای دانشجویان هیچ چیز جدیدی برای شبیه سازی یک محیط آزمون و ایجاد یا شرکت در آزمونها نیست تا ببینند که چقدر درباره یک موضوع می دانند. با این حال، اکثر دانش آموزان وقتی که خیلی دیر شده اند امتحان می کنند و همینطور امتحان ها همواره در حال نزدیک شدن هستند.

راه حل این است که از ابتدا به طور مرتب آزمایش های کوچک انجام دهیم . اگر شما می توانید این عادت را ایجاد کنید و آن را در حالت مطالعه خود قرار دهید، به شما یک ایده واضح تر از این می دهیم که چگونه پیشرفت می کنید و هر منطقه ای که ممکن است لازم باشد به آن بروید. نه تنها این کار کمک می کند تا اطلاعات خود را حفظ کنید برای مدت طولانی، همچنین سطوح استرس را کاهش می دهد و شما را برای یک محیط آزمون امتحان آماده می کند.

GoConqr Quizzes برای این منظور ایده آل است زیرا تمام نتایج آزمون های شما را جمع آوری می کند و به شما امکان می دهد که نمره های خود را در طول زمان پیگیری کنید و به شما اجازه می دهد پیشرفت خود را در یک موضوع مشخص کنترل کنید.

۳. چگونه با هوش هیجانی خود مطالعه کنید

در بسیاری از موارد، آنچه واقعا برجسته ترین دانش آموزان را متمایز می کند، اطلاعات علمی آنها نیست، بلکه هوش هیجانی آنهاست. ” پس چی؟ ” تو پرسیدی. خوب، هوش هیجانی مربوط به توانایی شما برای ماندن انگیزه و مقابله با شرایط استرس زا است.

تحقیقات دانشگاه استنفورد در واقع نشان داد که سهم احساسی دانش آموزان (EQ خود) در واقع پیش بینی کننده موفقیت بهتر بود که فاکتور هوش آنها (IQ) بود .چطور در طول زمان انجام می دهید اساسا به این میرسد که آیا شما یک اندیشه ثابت یا یک اندیشه رشد داشته اید.کسانی که دارای ذهنیت ثابت هستند، مشکلاتی را متحمل می شوند و احساس غرور می کنند، در حالی که افرادی که دارای ذهنیت رشد هستند، چالش هایی را در بر می گیرند و آنها را به عنوان فرصتی برای یادگیری چیزی جدید مورد استفاده قرار می دهد.

 

یک استراتژی خوب برای ایجاد یک ذهنیت رشد، برای رفع نیازهای یادگیری شماست. سعی نکنید به مطالعه صرفا بخشی از آمادگی امتحان نگاه نکنید، زیرا این تمرکز بر تأیید شدن به جای به دست آوردن دانش است. اگر به جای تمرکز بر روی یادگیری متمرکز شوید، درک شما از موضوع و توانایی شما برای فراخوانی اطلاعات در مورد آن، به مراتب بهتر خواهد بود. بنابراین با توجه به یادگیری و دانش به عنوان مقوله های ارزشمند و خودتان، به مطالعات خود به روش مثبت نزدیک شوید.

۴. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

ممکن است به نظر ناسازگاری باشد که یکی از نکاتی که در مورد نحوه مطالعه بهتر از ۹۹٪ از همکلاسی های خود است این است که با خودتان مقایسه نکنید، اما این به این معنا نیست که این درست نیست – در نهایت، موفقیت به معنی چیزی متفاوت از هر یک از ما است .

بنابراین، دانش آموزان بالا به آنچه که فرد بعدی انجام می دهد توجه نمی کند، زیرا آنها بر نیاز و اهداف خود تمرکز می کنند. گذشته از آن، مقایسه خود با دیگران تنها باعث ایجاد فشار نامطلوب و محدود کردن هر دو سطح انگیزه و خلاقیت می شود . بنابراین با تلاش برای تقلید به شخص دیگری رقابت نکنید – به دنبال نقطه ۳ بروید و از هوش هیجانی خود استفاده کنید تا خودتان را به موفقیت خود برسانید.

۵. اجتناب از کلید های میانبر

با توجه به موارد فوق، آنچه واقعا مهم است یادگیری شخصی شماست. حتی اگر می دانید که می توانید پاسخ به یک تمرین را که در اینترنت یا از یک دوست انجام می دهید، دریافت کنید، یک گام به عقب بردارید! البته شما می توانید از دیگران برای کمک به آنها بپرسید، اما اولا اهداف یادگیری شخصی خود را اولویت بندی کنید . اطلاعاتی را که در مورد چگونگی تحصیل بهتر و پاسخهای خود به آنها نیاز دارید، دریافت کنید.

در دراز مدت، برای رسیدن به نتایج از طریق تلاش و تعهد بسیار مهم است.

۶. ارتباط با دیگران

در حالی که شما باید اهداف یادگیری شخصی خود را داشته باشید، مطالعه همچنین می تواند یک روند همکاری باشد . راه های مختلفی برای مطالعه وجود دارد و مزایای زیادی برای رشد شبکه ارتباطی (معلمان، همسالان و هر کس دیگری که ممکن است علاقه مند باشند) وجود دارد که می توانید با آنها به گفتگو بپردازید و نظرات را به اشتراک بگذارید.

معصومه نعمت بخش


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید