انتشار این مقاله


اگر ایمپلنت سینه سیلیکونی پاره شود، عوارض احتمالی چیست؟

یمپلنت‌های سیلیکونی پاره شده می توانند باعث ایجاد درد سینه یا تغییر شکل یا رنگ پستان شود

ایمپلنت‌های سیلیکونی پاره شده می توانند باعث ایجاد درد سینه یا تغییر شکل یا رنگ پستان شود. با این حال، ایمپلنت‌های سینه سیلیکونی پاره شده باعث ایجاد سرطان پستان، مشکلات تولید مثل یا بیماری بافت همبند مانند آرتریت روماتوئید می‌شوند. هنگامی که یک ایمپلنت سینه سیلیکون پاره می‌شود، ممکن است نادیده گرفته شود زیرا سیلیکون تمایل دارد در بافت‌های اطراف به دام افتاده باقی بماند. این موضوع به عنوان یک پارگی خاموش شناخته شده است. با این حال ممکن است که بافت تحریک و متورم شود. بافت اسکار اضافی نیز ممکن است شکل بگیرد. این می‌تواند مشکلاتی در پستان ایجاد کند، از جمله:

  • درد و تورم
  • تغییر اندازه یا شکل
  • توده ها
  • سخت شدن

مقاله مرتبط: ایمپلنت‌های سینه؛ هرآن‌چه لازم است بدانید


اگر شما دارای ایمپلنت سیلیکونی پستان هستید و مشکوک است که ایمپلنت ممکن است پارگی داشته باشد، با جراح پلاستیک خود صحبت کنید. یک آزمایش تصویربرداری، مانند MRI یا اولتراسوند، می‌تواند نشان دهد که آیا ایمپلنت پاره شده است یا خیر.اگر یک پارگی خاموش داشته باشید – یکی از این نشانه‌ها یا علائم ایجاد نشود – جراح پلاستیک شما گزینه‌های درمان احتمالی را توضیح می‌دهد. بعضی از زنان از رویکرد انتظار برای نتیجه استفاده می‌کنند، در حالی که دیگران ترجیح می‌دهند که ایمپلنت پاره شده را حذف یا جایگزین کنند.


مقاله مرتبط: ایمپلنت سینه و سرطان


از جراح خود بخواهید که به شما کمک کند که جوانب مثبت و منفی خود را بسنجید. اگر یک ایمپلنت سیلیکونی پاره شده دارید که نشانه‌ها یا علائم ایجاد می‌کند، جراح شما احتمالا توصیه جراحی را پیشنهاد می‌کند. اگر بخواهید، یک ایمپلنت جدید می‌تواند در همان زمان وارد شود. اگر دیگر نیازی به ایمپلنت‌های پستان نباشید، ممکن است نیاز به بالا بردن پستان یا جراحی اصلاحی دیگری داشته باشید. به یاد داشته باشید که ایمپلنت‌های پستان تضمینی برای طول عمر ندارند. همچنان به دکتر خود مراجعه کنید تا آزمایشات پستان سالانه بالینی داشته باشید. در صورت تغییرات جدید، به یک جراح پلاستیک را برای نظارت و بررسی گزینه‌های درمان مراجعه کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید