انتشار این مقاله


جهش ژنومی در انسان‌ها رو به کاهش است

طبق تحقیقات جدید، میزان جهش ژنومی در انسان‌ها طی چندین میلیون سال اخیر به‌طور چشمگیری کاهش یافته است که شرح تکامل پریمات‌ها را در طول زمان می‌باشد.

طبق تحقیقات جدید، میزان جهش ژنومی در انسان‌ها طی چندین میلیون سال اخیر به‌طور چشمگیری کاهش یافته است که شرح تکامل پریمات‌ها را در طول زمان می‌باشد.

Mikkel Heide Schierup، محقق دانشگاه Aarhus می‌گوید:

دوره تکاملی را که اکنون می‌توانیم براساس میزان جدید محاسبه می‌کنیم، با دوره تکاملی مورد انتظار از فسیل‌های تاریخی اجداد انسانی بهتر مطابقت دارد.
کاهش میزان جهش در انسان‌ها براساس مطالعات می‌تواند به معنای این باشد که ما باید برآوردهای خود را درمورد تقسیم نئاندرتال‌ها و انسان‌های امروزی تغییر دهیم.


بیشتر بخوانید:


Schierup و همکارانش برای جمع‌آوری اطلاعات برای مقاله جدید منتشرشده در ژورنال Nature Ecology and Evolution در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹، در Aarhus و در باغ وحش Copenhagen توالی ژنومی انسان‌ها و خانواده‌‌ی شامپانزه‌ها، گوریل‌ها و اورانگوتان‌ها را بررسی کردند.
آن‌ها بین نسل‌های انسانی یک‌سوم کمتر از نسل‌های پریمات‌ها جهش مشاهده کردند. در این مقاله، محققان از این به عنوان “کاهش قابل ملاحظه” یاد کردند که می‌تواند درک کنونی از تاریخچه ژنتیک انسانی را تغییر دهد. همچنین، محققان براین باورند که مقاله‌شان می‌تواند بینش جدیدی را درمورد چگونگی سازگاری میمون‌های بزرگ با تغییرات محیطی ایجاد کند.

همه‌ی گونه‌های میمون‌های بزرگ (great apes) جنگلی در معرض خطر انقراض قرار دارند. با دقت بیشتر در چگونگی تغییر جمعیت در رابطه با آب و هوا در طول زمان، می‌توانیم از چگونگی سازگاری و مقابله گونه‌ها با تغییرات آب و هوایی در آینده تصوری بدست آوریم.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید