انتشار این مقاله


چای کامبوچا

چای کامبوچا چیست؟ آیا مزایای بهداشتی‌ای دارد؟

چای کامبوچا چیست؟ آیا مزایای بهداشتی‌ای دارد؟
چای کامبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده ساخته شده با چای ، قند ، باکتری و مخمر است . اگرچه گاهی اوقات به عنوان چای قارچ کامبوچا نامیده می‌شود ولی کامبوچا قارچ نیست – این کلنی از باکتری‌ها و مخمر است . چای کمبوچا با افزودن کلنی به شکر و چای ساخته شده و فرصت داده می‌شود تا این مخلوط تخمیر شود . مایع حاصل حاوی سرکه ، ویتامین B و تعدادی از ترکیبات شیمیایی دیگر است .


مقاله مرتبط: نوشیدن روزانه یک فنجان چای داغ خطر ابتلا به آب سیاه را کاهش می‌دهد


طرفداران ادعا می‌کنند چای کامبوچا به پیشگیری و کنترل بیماری‌های جدی سلامت ، از فشار خون گرفته تا سرطان کمک می‌کند . این ادعاها توسط علم پشتیبانی نمی‌شوند . شواهد محدودی نشان می‌دهد که چای کامبوچا ممکن است مزایایی شبیه مکمل‌های پروبیوتیک را ارائه دهد ، از جمله ارتقاء یک سیستم ایمنی سالم و جلوگیری از یبوست . با این حال ، در حال حاضر ، مطالعات پزشکی معتبری که به نقش چای کامبوچا در سلامت انسان اشاره دارند بسیار محدود است – و خطراتی نیز مطرح است.


مقاله مرتبط: محققان احتمالاً تاثیرات شگرف دیگری برای چای‌سبز کشف کرده‌اند


گزارش‌هایی از اثرات نامطلوب مانند ناراحتی معده ، عفونت و واکنش‌های آلرژیک در مصرف کنندگان چای کامبوچا گزارش شده است . چای کامبوچا اغلب در خانه‌ها تحت شرایط غیرمعمول دم می‌شود و باعث آلودگی می‌شود . هنگامی که قابلمه‌های سرامیکی نامناسب برای دم کردن مورد استفاده قرار می‎گیرند ، مسمومیت سرب اتفاق می‌افتد – اسیدهای موجود در چای می‌توانند سرب لعاب سرامیک را از بین ببرند .


مقاله مرتبط: تاثیر چای سبز بر افزایش حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر


به طور خلاصه ، شواهد کافی وجود ندارد که چای کامبوچا در مورد ادعاهای سلامتی خود ارائه دهد . در همان زمان، چند مورد از آسیب گزارش شده است . بنابراین ، روش محتاطانه اجتناب از چای کامبوچا تا زمانی است که اطلاعات دقیق‌تر در دسترس باشد .

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید