انتشار این مقاله


در شیر مادر قارچ وجود دارد

باکتری‌ها تنها میکروارگانیسم‌هایی نیستند که از طریق شیر مادر از مادر به نوزاد انتقال می‌یابند.

قارچ در شیر مادر : باکتری‌ها تنها میکروارگانیسم‌هایی نیستند که از طریق شیر مادر از مادر به نوزاد انتقال می‌یابند. بلکه قارچ‌ها نیز منتقل می‌شوند. این امر احتمالاً نقش مهمی در شکل‌گیری کلنی میکروارگانیسم‌های داخل روده‌ی نوزاد بازی می‌کند. این کلنی بخشی از یک سیستم گوارش سالم محسوب می‌شود.

توجهات در ارتباط با اثر شیر مادر بر میکروارگانیسم‌های روده، تحت عنوان میکروبیوتا، بیشتر بر روی باکتری‌ها معطوف شده است و در مورد قارچ‌ها اطلاعات چندانی وجود ندارد؛ اما قارچ‌ها نیز می‌توانند بعدها در ایجاد آلرژی یا بیماری اثرگذار باشند.

Maria Carmen Collado و همکارانش از مؤسسه‌ی آگروشیمی و تکنولوژی غذایی، در بررسی زنان اسپانیا متوجه وجود قارچ در شیرمادر شدند. سپس ابعاد مطالعه‌ی خود را به زنان ساکن آفریقای جنوبی، چین و فنلاند گسترش دادند. نتیجه آن که در شیر ۸۰ درصد زنان تحت مطالعه، قارچ وجود داشت. شایع‌تررین قارچ مالاسزیا بود. مالاسزیا نوعی قارچ‌ است که در غدد مترشحه‌ی چربی پوست و مو یافت می‌شود. پس از مالاسزیا نیز شایع‌ترین قارچ داویدیلا بود که در واژن وجود دارد.


بیشتر بخوانید:


به گفته‌ی Collado، تفاوت‌های منطقه‌ای نشان می‌دهند فاکتورهایی همچون جغرافیا یا رژیم غذایی در ترکیب قارچی شیر مادر مؤثر هستند. این امر اهمیت دارد؛ چرا که مادران ترکیب منحصر بفردی از باکتری و قارچ را به نوزادان‌شان منتقل می‌کنند.

ساکارومیسز بولاردی قارچی است که در حال حاضر برای کاهش شدت اسهال به نوزادان داده می‌شود. Collado امیدوار است یافته‌های تیم تحقیقاتش بتواند دری به سوی کشف سایر قارچ‌های مؤثر در راستای بهبود سلامت روده‌ی نوزادان، بگشاید.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید