انتشار این مقاله


آیا ایمپلنت سینه می‌تواند ماموگرافی را مختل کند؟

آیا ایمپلنت پستان ممکن است تشخیص سرطان پستان را در طول ماموگرافی سخت‌تر کند؟ بله ایمپلنت سینه چه از نوع سالین چه از نوع سیلیکون می‌تواند تصاویر ماموگرافی را مختل کند و توانایی ماموگرافی برای تشخیص سرطان پستان را کاهش دهد. مقاله مرتبط: ایمپلنت سینه و سرطان ایمپلنت‌های پستان اغلب در بالای عضلات (ساب گلاندولار) قرار […]

آیا ایمپلنت پستان ممکن است تشخیص سرطان پستان را در طول ماموگرافی سخت‌تر کند؟

بله ایمپلنت سینه چه از نوع سالین چه از نوع سیلیکون می‌تواند تصاویر ماموگرافی را مختل کند و توانایی ماموگرافی برای تشخیص سرطان پستان را کاهش دهد.


مقاله مرتبط: ایمپلنت سینه و سرطان


ایمپلنت‌های پستان اغلب در بالای عضلات (ساب گلاندولار) قرار می‌گیرند و ایمپلنت‌ها در این محل به طور بالقوه توانایی رادیولوژیست را برای تفسیر ماموگرام کاهش می‌دهند، زیرا تمام بافت پستان قابل تجسم نیست. ایمپلنت‌هایی که زیر عضله سینه (ساب پکتورال) قرار می‌گیرند احتمال کمتری دارد که توانایی رادیولوژیست را برای تفسیر ماموگرافی مختل کنند. با این حال، مطالعات نشان می‌دهد که ماموگرافی یک روش موثر برای غربالگری سرطان پستان در زنان دارای ایمپلنت پستان است.


مقاله مرتبط: اگر ایمپلنت سینه سیلیکونی پاره شود، عوارض احتمالی چیست؟


اقدامات مفید

اگر ایمپلنت پستان دارید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید تا ماموگرافی شما بیشتر موفق شود، مثلا:

 مرکزی را پیدا کنید که زنان بسیاری را با ایمپلنت‌های سینه ویزیت می‌کنند. از دکتر خود بخواهید شما را  به یک کلینیک که در آن رادیولوژیست‌ها تجربه خواندن ماموگرام زنان دارای ایمپلنت پستان را دارند، ارجاع دهد.

هنگام قرار ملاقات خود از تجربه کارکنان کلینیک بپرسید. شما می‌خواهید بدانید که کلینیک علاوه بر تصویرهای ماموگرافی استاندارد ، ماموگرافی‌های خاص را هم بررسی می‌کند تا به ارزیابی بهتر بافت پستان برسد.

در قرار ملاقات خود درباره ایمپلنت‌های پستان خود صحبت کنید. هنگامی که مجدداً قرار ملاقات تنظیم می‌کنید و هنگامی که در قرار حاضر می‌شوید ، به کارکنان بگویید که ایمپلنت پستان دارید.

اگر تغییراتی را در سینه خود مشاهده کرده‌اید یا در صورت نگرانی، به سرعت به پزشکتان اطلاع دهید. پزشک شما با رادیولوژیست صحبت خواهد کرد تا تصمیم بگیرد که آیا شما نیاز به تصویربرداری یا سونوگرافی پستان دارید یا خیر.

یک خطر جزئی وجود دارد که ایمپلنت سینه شما ممکن است در طی یک ماموگرافی پاره شود و آسیب ببیند. اما مزایای ماموگرافی در تشخیص زودهنگام سرطان پستان، مهم‌تر از این خطر است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید