انتشار این مقاله


استفاده به اندازه از آنتی بیوتیک‌ها یعنی دقیقاً چقدر؟

تحقیقات جدید برای نخستین بار میزان مناسب آنتی بیوتیک‌ها به اندازه‌ای که مقاومت دارویی ایجاد نکند را مشخص کرده است.

تحقیقات جدید برای نخستین بار میزان مناسب آنتی بیوتیک‌ها به اندازه‌ای که مقاومت دارویی ایجاد نکند را مشخص کرده است. این مطالعه که توسط NHS Grampian به همراه پروفسور یان گولد، استاد افتخاری دانشگاه آبریند انجام شده است، از مدل سازی داده ها برای محاسبه نسبت خطر / سود برای چندین مورد استفاده می کند.

آنتی بیوتیک‌ها جزو داروهای حیاتی برای مراقبت از سلامتی بدن هستند اما مصرف بیش از اندازه می‌تواند سبب ایجاد مقاومت دارویی نسبت به آنها شده و زمینه ابتلا به استافیلوکوک‌های مقاوم به متیسلین را فراهم می‌کند.

تاکنون میزان ماکسیممی برای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها به گونه‌ای که سبب ایجاد مقاومت دارویی نشود بیان نشده است.طبق مقاله منتشر شده در مجله میکروب شناسی طبیعت، مطالعه مورد بحث یک راه برای تعیین این آستانه در استفاده از چندین نوع آنتی بیوتیک ایجاد کرده است.

تجویز کنترلی می تواند سبب شود که آنتی بیوتیک ها برای کسانی که به آنها بیشتر نیاز دارند، در یک میزان مناسب و موثر بماند با این حال، تاکنون هیچ پیشنهادی روشن برای حداکثر تعداد آنتی بیوتیک هایی که می توانند در یک جمعیت بیمار یا جامعه، قبل از شروع به افزایش مقاومت، مورد استفاده قرار گیرند، وجود نداشته است.

پروفسور ایان گولد توضیح داد: ” معمولا تصور می شود که مصرف هرچه کمتر آنتی بیوتیک ها کمتر بهتر است، اما این رویکرد درست نیست زیرا اکثر آنتی بیوتیک های محدود شده ایمن، موثر و نجات بخش هستند.بنابراین مهم است که بدانیم که چه مقدار از آنتی بیوتیکها در واقع با مقاومت خود ارتباط دارند. بنابراین، به جای محدود کردن استفاده از آنتی بیوتیک ها تا آنجا که ممکن است به صورت دلخواه ، که در حال حاضر انجام می شود، این کار آستانه های ایمنی را تعیین می کند که در آن آنتی بیوتیک ها باید بدون ایجاد مقاومت مورد استفاده قرار می گیرند. “

این مطالعه تیم تحقیقاتی سراسر اروپا را با استفاده از داده های جمع آوری شده از ۵ بیمارستان عمده انجام داد که نشان دهد روش آنها می تواند به انواع مختلف جمعیت بالینی اعمال شود. .دکتر،NHS Grampian توضیح داد: “به طور معمول، ما در مورد خطر مقاومت به آنتی بیوتیک به صورت خطی فکر می کنیم- به طوری که مصرف آنتی بیوتیک بیشتر اعمال مقاومت بیشتر – اما تحقیقات ما رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است.

“با کمک گرفتن از تکنیک های اکونومیکال، تحقیقات ما راه را برای پیدا کردن این آستانه با استفاده از داده های ساده پیدا کرده است. امید است که کار ما بتواند راهی برای تعادل استفاده از آنتی بیوتیک با نیاز به توقف مقاومت در اسکاتلند و همچنین سراسر جهان ایجاد کند “

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید