انتشار این مقاله


جهان از هر زمان دیگر غمگین‌تر، خشمگین‌تر و مضطرب‌تر است

جهان دیگر مکان شادی برای زیستن نیست؛ حداقل با توجه به مردمانی که در آن زندگی می‌کنند.

این هفته، شرکت Gallup نتیجه‌ی بررسی خود را برای اندازه‌گیری شدت عواطف جهانی منتشر کرد. طبق نتیجه این بررسی مردم حال حاضرغمگین‌تر، خشمگین‌تر و نگران‌تر از هر زمان دیگر هستند این یافته‌ها مفاهیم عمیقی از سلامت جهانی در اختیار ما قرار می‌دهد.

ناراحت، عصبی و نگران

برای این مطالعه، شرکت گالوپ با بیش از ۱۵۱ هزار جوان از بیش از ۱۴۰ کشور جهان مصاحبه کرد. از مصاحبه شوندگان در ارتباط با احوالشان در روز گذشته سؤال شده بود که آیا زیاد لبخند زده یا خندیده بودند یا احساس ناراحتی و خشم می‌کردند.

آن‌ها دریافتند تعداد کسانی که احساس خشم کرده بودند در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است در حالی که اضطراب و ناراحتی ۱ درصد افزایش یافته بود. بنابراین به طور کلی میزان این احساسات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مقاله‌ی مرتبط: چرا مردم شادترین کشور جهان چندان شاد به نظر نمی‌رسند؟

بار جسمی

بررسی عنوان می‌کند که این عواطف منفی تأثیر مختلفی بر سلامت جسمی فرد دارد؛ خشم با افزایش ریسک حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی مرتبط است در حالی که اضطراب دائمی و ناراحتی می‌تواند نشانگر اختلالات اضطرابی و افسردگی باشد که در هر دو حالت خطر بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد.
اگر این احساسات منفی بر زندگی انسان‌های بیشتری رخنه کند، آینده‌ای تاریک با مردمانی بیمار در انتظارمان خواهد بود که ناگفته خطرات آن برای جامعه‌ی بشری آشکار است.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید