انتشار این مقاله


کشف فاکتوری محدودکننده برای ویروس هپاتیت ب

هپاتیت ب، یک عفونت ویروسی کبدی است که می‌تواند به صورت مزمن یا حاد منجر به درگیری کبد شود. واکسن هپاتیت ب، باعث حفاظت درقبال ویروس می‌شود و روش‌های درمانی اخیر از تکثیر ویروس جلوگیری می کنند، اما نمی‌توانند به طور موثر افراد آلوده به ویروس را درمان کنند. عفونت مزمن هپاتیت ب، بیش از […]

هپاتیت ب، یک عفونت ویروسی کبدی است که می‌تواند به صورت مزمن یا حاد منجر به درگیری کبد شود.
واکسن هپاتیت ب، باعث حفاظت درقبال ویروس می‌شود و روش‌های درمانی اخیر از تکثیر ویروس جلوگیری می کنند، اما نمی‌توانند به طور موثر افراد آلوده به ویروس را درمان کنند.

عفونت مزمن هپاتیت ب، بیش از ۲۵۰ میلیون مردم در سراسر جهان را درگیر کرده است که می تواند به سمت مشکلات جدی کبدی از جمله سرطان کبد که سرطان های تقریباً غیر قابل درمان است، سوق دهد.

با وجود اینکه درمانهای ضد ویروسی متعددی می توانند به طور موثر، مانع همانند سازی ویروس هپاتیت ب شوند، قادر به حذف ویروس به طور موثر نیستند؛ بنابراین مهم است که بتوانیم در عفونت‌های مزمن هپاتیت ب، ویروس را در افراد ناقل همزمان حذف کنیم ، تا مانع از بروز سرطان کبدی در این افراد شویم.

وقتی ویروس‌ها سلول را آلوده می کنند، با استفاده از ماشین تقسیم سلولی تکثیر می یابند؛ برای مقابله با ویروس‌ها، برخی پروتئین های سلولی با ایجاد تداخل در این مکانیسم تکثیری از همانند سازی جلوگیری می‌کنند؛ این پروتئین‌ها فاکتور محدود کننده ویروس نامیده می‌شوند.

دانشمندان موسسه پاستور ادعا کردند که پروتئینی که به طور عمده در اکثر ارگانها از جمله کبد ساخته می‌شود، می‌تواند نقش کلیدی مهمی به عنوان فاکتور محدود کننده داشته باشد.

طی تحقیقات، ما اعلام کردیم که یک پروتئین سلولی مسئول کاهش DNA، می تواند با اجرای ویروسی ترکیب شود و باعث القای نابودی ژنوم ویروس هپاتیت ب گردد

Jean Pierr.scientist

در این پروسه آنزیم DNase I، اجزای خالی ویروسی را تولید می‌کند؛ این آنزیم به عنوان یک فاکتور آنتی ویروس محدودکننده جدید شناخته می‌شود که در محیط های کم اکسیژن و افراد مبتلا به هپاتیت ب، بیان می شود.

هدف ما از این تحقیق، استفاده از این پروتئین جهت تولید اجزای ویروسی حاوی ماده وراثتی است که بتوانیم مانند حیله‌ی اسب تروای یونانی عمل کنیم

Jean Pierr

این اجزای ویروسی پروتئینی، سلول های آلوده کبدی را مورد حمله قرار خواهد داد و با القای کاهش DNA ویروسی، مانع از بروز سرطان خواهد شد.

طرلان ميرزهره


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید