انتشار این مقاله


لکه سفید روی پوست: نگران کننده است؟

ه طور کلی، لکه سفید روی پوست باعث نگرانی نمی‌شود. تغییر رنگ پوست می تواند به علت تعدادی از موارد ایجاد شود

“چند ماه پیش،  یک لکه کوچک سفید روی پوست بازوی پسرم ایجاد شد. ظاهرا بزرگتر شده است. آیا لکه سفید روی پوست نگران کننده است؟”


مقاله مرتبط: ۵ راهی که به سلامت پوست کمک می‌کند!


 

به طور کلی، لکه سفید روی پوست باعث نگرانی نمی‌شود. تغییر رنگ پوست می تواند به علت تعدادی از موارد ایجاد شود، از جمله:

  • اگزما – گاهی اوقات یک ناحیه کوچک پوست تحریک می‌شود و یا اگزمای خفیف ایجاد می‌شود، که باعث می‌شود قسمتی از پوست رنگدانه کم رنگ‌تری  نسبت به پوست اطراف آن (pityriasis alba) داشته باشد. این در کودکان مبتلا به آلرژی، آسم یا اگزما رایج است. پزشک شما ممکن است توصیه به استفاده از مرطوب کننده برای پوست آسیب دیده و اجتناب از صابون خشک کند. پزشک شما همچنین ممکن است کرم دارویی ملایم مانند هیدروکورتیزون را تجویز کند.

مقاله مرتبط: چگونه از پوست خود دربرابر آسیب های هوای سرد و خشک زمستان محافظت کنیم ؟!


 

  • عفونت مخمر سطحي – یکی دیگر از علل احتمالی لکه سفید روی پوست، یک عفونت مخمری سطحی است (tinea versicolor). این شرایط ممکن است موجب شود که پوست روشن‌تر یا تیره تر از معمول به نظر برسد. در این مورد، درمان ممکن است شامل کرم ضد قارچ یا شامپو باشد.
  • سایر بیماری‌های پوستی، از جمله پسوریازیس و ویتیلیگو، ممکن است باعث ایجاد یک لکه روشن یا سفید یا تغییر رنگ دیگری در پوست شود. اغلب موارد دیگر ضایعات معمول مربوط به این بیماری در جای دیگری معاینه می‌شود. درمان پسوریازیس بر کنترل طول و شدت ظهور ناگهانی بثورات تمرکز دارد. درمان ویتیلیگو می‌تواند چالش برانگیز باشد و بنابراین تشخیص صحیح لازم است و درمان‌های تجویزی را می‌توان در نظر گرفت.

مقاله مرتبط: بهترین راه برای مدیریت پسوریازیس پوست سر چیست؟


 

اگر لکه سفید روی دست همچنان بزرگ شود یا اگر لکه‌های سفید دیگری در مکان‌های دیگر ظاهر شوند، با یک متخصص پوست برای ارزیابی مشورت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید