انتشار این مقاله


آیا دستگاه های پیگیری کننده‌ فعالیت به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

پیگری کننده‌های فعالیت، که اغلب در مچ دست یا کمر قرار می‌گیرند، طراحی شده‌اند تا افراد را به فعالیت بیشتری در طول روز تشویق کنند.

پیگری کننده‌های فعالیت، که اغلب در مچ دست یا کمر قرار می‌گیرند، طراحی شده‌اند تا افراد را به فعالیت بیشتری در طول روز تشویق کنند. به نظر می‌رسد افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند فعالیت جسمی بیشتری دارند. با این حال، این افراد لزوما کتهش وزن بیشتری نسبت به دیگران ندارند.


مقاله مرتبط: مچ بند‌های پیگیری‌کننده‌ی ورزشی تأثیر چندانی بر روی سلامتی ندارند


 


یک گروه از دانشمندان مطالعه‌ای را برای آزمودن این موضوع انجام دادند که آیا پیگیری کننده‌های فعالیت برای کاهش و حفظ وزن مفید هستند یا نه.
شرکت کنندگان در این مطالعه شش ماه مشاوره کاهش وزن (رژیم غذایی، ورزش و پشتیبانی) دریافت کردند و مقادیر مشابه‌ای از وزن را از دست دادند. پس از شش ماه اول ، همه شرکت کنندگان مشاوره تلفنی، پیام‌های متنی و دسترسی به اطلاعات آنلاین کاهش وزن دریافت کردند.
بعضی از شرکت کنندگان همچنین دستگاه‌های پوشیدنی (مانند مچ بند ها) و دسترسی به وب سایت همراه را برای نظارت بر فعالیت بدنی و رژیم غذایی دریافت کردند. هر دو گروه قادر به حفظ وزن تا ۲۴ ماه بودند. با این حال، گروهی که در طول مطالعه به تکنولوژی پوشیدنی دسترسی داشتند ۲-۳ درصد کاهش وزن کمتری داشتند.
یک توضیح احتمالی برای این تفاوت این است که کسانی که تکنولوژی پوشیدنی را دنبال می‌کنند، خود را متقاعد می کنند که برای رسیدن به اهداف ورزش با رعایت رژیم غذایی به خود پاداش دهند. به عبارت دیگر، اگر ردیاب گفت که آن‌ها ۴۰۰ کالری سوزانده یا مقدار مشخصی از ورزش را کامل کرده‌اند، ممکن است تصمیم به خوردن دسر داشته باشند. این می‌تواند به کند کردن کاهش وزن و حتی افزایش وزن منجر شود.
از این مطالعه، به نظر می‌رسد که پیگیری کننده‌های فعالیت تضمین موفقیت در کاهش وزن نیستند. بنابراین باید پیگیری کننده خود را رها کنید؟ نه. دستگاه های پیگیری کننده می‌توانند ابزار مفیدی برای حرکت بیشترتان باشند.
در اینجا چند نکته در مورد چگونگی استفاده از یک پیگیری کننده فعالیت در جهت کاهش وزن – و نه خلاف جهت آن – وجود دارد

  • از ردیاب استفاده کنید تا مبنای حرکت روزانه خود را بیابید و سپس یک هدف را بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ قدم بیشتر قرار دهید.
  • از آن به عنوان یک ابزار انگیزشی برای تشویق به فعالیت و به عنوان ثبت کننده تاریخچه فعالیت خود استفاده کنید. اگر روز بدی دارید، می‌توانید به عقب برگردید و ببینید که این روز بد تنها یک روز در میان روزهای خوب بود. این دیدگاه ممکن است شما را از خارج شدن از برنامه به دلیل “همیشه یا هیچ وقت” منصرف کند.
  • از اطلاعات ردیاب به عنوان یک راهنما استفاده کنید، نه به عنوان خروج از اصول رژیم غذایی.
فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید