انتشار این مقاله


ترمیم دندان ها می تواند عمری دوبرابر داشته باشد

ترکیبی که برای تقویت ضربه گیر اتومبیل و محافظت از عرشه های چوبی استفاده می شود میتواند از مراجعه به مطب دندانپزشک جلوگیری کند. براساس مطالعه‌ای که ژورنال گزارشات علمی منتشر کرده است ، تیمی از محققان دانشکده دندانپزشکی OHSU در پورتلند ، اورگان ، ماده پر کننده ای را تولید کرده اند که دو […]

ترکیبی که برای تقویت ضربه گیر اتومبیل و محافظت از عرشه های چوبی استفاده می شود میتواند از مراجعه به مطب دندانپزشک جلوگیری کند.

براساس مطالعه‌ای که ژورنال گزارشات علمی منتشر کرده است ، تیمی از محققان دانشکده دندانپزشکی OHSU در پورتلند ، اورگان ، ماده پر کننده ای را تولید کرده اند که دو برابر در برابر شکستگی مقاوم تر است. پر کننده جدید از تیوورتان افزودنی استفاده می کند ، که در پوشش های محافظ برای اتومبیل ها و عرشه ها نیز هست.

این تیم همچنین چسب هایی را تولید کرده است که پس از شش ماه استفاده ۳۰ درصد از چسب هایی که در حال حاضر برای نگه داشتن محل پر کردن استفاده می شوند، قوی تر است. این چسب جدید در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Dental Material منتشر شده است ، تشریح شده است.

در ترکیب با هم، چسب جدید و کامپوزیت به گونه ای طراحی شده اند که ترمیم های دندانی طولانی تر داشته باشند.

تحقیقات

کارم پیفیفر ، دندانپزشک ، نویسنده مسئول مطالعات منتشر شده در گزارش های علمی و مواد دندانپزشکی گفت: “ترمیم های امروز دندانپزشکی معمولاً تنها ۷ تا ۱۰ سال طول می کشد تا کاربرد خود را از دست بدهند.” پفیفر استادیار دندانپزشکی ترمیمی (بیومواد و بیومکانیک) در دانشکده دندانپزشکی OHSU است.

پفیفر گفت: “آنها تحت فشار جویدن قرار می گیرند ، و یا شکاف هایی بین ترمیم و دندان ایجاد می شود ، که به باکتری ها اجازه می دهد داخل شوند و حفره جدید شکل بگیرد.” وی ادامه داد: هر وقت این اتفاق بیفتد ، دندان زیر ترمیم ضعیف تر و ضعیف تر می شود و آنچه که به عنوان یک حفره کوچک شروع می شود ممکن است با آسیب کانال ریشه ، دندان از دست رفته یا حتی عفونت های خطرناک به پایان برسد.

مقاله مرتبط:چگونه می‌ توانم دندان مصنوعی را تمیز کنم؟

وی گفت: “مواد دندانپزشکی قوی تر بدان معنی است که بیماران مجبور نیستند تقریباً به همان اندازه سابق اغلب ترمیمها را ترمیم یا جایگزین کنند.”

“این نه تنها موجب صرفه جویی در پول و دردسر می شود بلکه از بروز مشکلات جدی تر و معالجه گسترده تر نیز جلوگیری می کند.”

چسب شرح داده شده در مطالعه مواد دندانپزشکی از نوع خاصی از پلیمر – معروف به (مت) آکریلامیدها – استفاده می کند – که در برابر آسیب آب ، باکتری ها و آنزیم ها در دهان بسیار مقاوم تر از چسب های استانداردی است که در حال حاضر در دندانپزشکی استفاده می شود. مواد کامپوزیتی که در گزارش های علمی شرح داده شده است ، از تیوتران استفاده می کند که مقاومت آن در برابرجویدن بسیار بهتر است.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید