انتشار این مقاله


خرگوش؛ علاقه به هویج؟

در حالی که ارتباط بین هویج و خرگوش، جزئی از فرهنگ مردم شده است ولی هویج یک غذای ایده‌آل برای خرگوش‌ها نیست. رژیم غذایی خرگوش‌ها شامل مقادیر بسیار زیادی از چمن و یونجه است و در مقادیر کمتری از سبزیجات و برگ‌های سبز استفاده می‌کند؛ و این مسئله بیان می‌کند که خرگوش ممکن است به […]

در حالی که ارتباط بین هویج و خرگوش، جزئی از فرهنگ مردم شده است ولی هویج یک غذای ایده‌آل برای خرگوش‌ها نیست. رژیم غذایی خرگوش‌ها شامل مقادیر بسیار زیادی از چمن و یونجه است و در مقادیر کمتری از سبزیجات و برگ‌های سبز استفاده می‌کند؛ و این مسئله بیان می‌کند که خرگوش ممکن است به قسمت بالایی هویج علاقه‌مند باشد ولی این قضیه برای خود هویج صادق نیست.(منبع:Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals)

هویج نباید به عنوان منبع غذایی اصلی برای خرگوش در نظر گرفته شود، همان‌گونه که نباید شکلات را به عنوان غذای اصلی برای خودتان تصور کنید.(منبع:Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals) هویج و دیگر سبزیجات ریشه‌ای همانند دیگر میوه‌ها باید به عنوان جایزه برای خرگوش‌ها در نظر گرفت و شما می‌بایست مصرف آن را محدود کنید، حداکثر چیزی در حدود یک الی دو قاشق غذاخوری در روز. اجازه دادن به خرگوش که بتواند مقدار بیشتر هویج بخورد تنها نتیجه‌ای که دارد چاقی اوست؛ با این که هویج میزان خیلی کمی انرژی برای این موجود دارد. مصرف میزان زیاد هویج می‌تواند به خرگوش آسیب برساند؛ موجب ناراحتی‌های معدوی یا مشکلات گوارشی شود.(منبع:Indiana House Rabbit Society)

با در نظر گرفتن مطالب فوق، پس چرا این ارتباط در ذهن ما متصور است؟ برای این ذهنیت باید ممنون باگز بانی باشیم! برای بیشتر از هفتاد سال، او در قسمت آخر هر محصول شرکت برادران وارنر به عنوان امضا هویج می‌جوید، چه فیلم‌های کوتاه و چه بلند. بیشتر از این، این هویج موجب اطلاعات غلط در نسل ما شد و توانست پایه‌گذاری برای مصرف سیگار باشد، صحنه‌ای مانند یک سیگار ساده در یک دست معروف.

در حالی بحث‌های زیادی بر روی این مسئله وجود دارد که چرا این انیماتور‌ها در جایگاه اول هویج را بکار بردند، این می‌تواند به دلیل عادت سیگار کشیدن بسیاری از ستارگان سینما در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ بوده باشد. برخی دیگر می‌گویند که هویج یک مدل کامپیوتری از سیگار است که توسط Groucho Marx یا Clark Gable بوجود آمده است و یا این که سیگار همیشه به نظر می‌رسید که گوشه لب Humphrey Bogart باشد.

کارگردان کمپانی برادران وارنر، Bob Clampett یک‌بار در یکی از مصاحبه‌هایش در مورد هویج باگز بیان کرد که این هویج الهام گرفته شده از Gable spoke و نحوه صحبت کردن او در مورد سیگارش در فیلم It Happened One Night است.(منبع:Turner Classic Movies) اما کمی تردید در این باره وجود دارد چرا که باگز یکی از دیالوگ‌های کلاسیک Groucho Marx را استفاده کرد “البته تو می‌فهمی، این به معنی جنگ است.”، کسی که به ندرت بدون سیگار دیده می‌شد.(منبع:Chandler) برخی دیگر از منابع بیان می‌کنند که برادران وارنر این کلیشه را از ستاره‌های آن زمان برداشته‌اند؛ ستارگانی مانند Bogie و Al Jolson.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید