انتشار این مقاله


تنها اندیشه‌ی این‌که فعالیت‌تان کمتر است، زندگی شما را کوتاه‌تر می‌کند

مطالعات نشان می‌دهند که در شرایطی، با وجود این که افراد خیلی هم کم فعالیت نبودند، خطر مرگ زودرس در آنها افزایش یافت.

مطالعات نشان می دهند که در شرایطی، با وجود این‌که افراد خیلی هم کم فعالیت نبودند، خطر مرگ زودرس در آن‌ها افزایش یافت.

یک مطالعه جدید می گوید: اگر خودتان این‌گونه فکر می‌کنید که شما کمتر از دیگران فعال هستید، این امر ممکن است خطر مرگ شما را در سنین جوانی افزایش دهد.

آلیا کروم، استادیار روانشناسی دانشگاه استنفورد می‌گوید:

یافته‌های ما با یک تحقیق روزافزون همراه است که نشان می‌دهد که اندیشه ما – در این مورد، این که مقدار فعالیت و ورزش ما با موارد دیگر مرتبط است، می تواند نقش مهمی در سلامت ما داشته باشد. تلاش های بسیار، به ویژه در مبارزات بهداشت عمومی، به مردم انگیزه می‌دهد تا رفتار خود را تغییر دهند؛ خوردن سالم‌تر، تمرین بیشتر و استرس کمتر. اما یک متغیر مهم معادله را برهم می‌زند: ذهنیت مردم در مورد رفتارهای سالم.

این مطالعه شامل بیش از ۶۰ هزار بزرگسال در ایالات متحده بود که برای ۲۱ سال مورد مطالعه قرار گرفتند. کسانی که گمان می‌کردند فعالیت فیزیکی کمتری نسبت به دیگران در گروه سنی مشابه دارند، در طول این دوره ی پیگیری ۷۱ درصد بیشتراز افرادی که فکر می‌کردند فعال‌تر هستند دچار مرگ شدند، حتی اگر میزان فعالیت واقعی آنها مشابه بوده باشد. اما این مطالعه ثابت نکرد که اندیشیدن کسی که کمتر فعال بوده باعث افزایش احتمال مرگ زودرس وی می‌شود؛ فقط یک ارتباط بین آنها نشان داد. این مطالعه در ۲۰ جولای در مجله روانشناسی بهداشت منتشر شد.
محققان گفتند که یافته ها نشان می‌دهد که همراه با فعالیت جسمی، مهم است که مردم درباره‌ی فعالیت هایی که هر روز انجام می دهند، احساس خوبی داشته باشند، از قبیل؛ بالا رفتن از پله‌ها، راه رفتن یا دوچرخه‌سواری در مسیر محل کار و یا تمیز کردن خانه. کروم ادامه می‌دهد:

در این زمان است که ما تصمیم می‌گیریم، نقش ذهنیت در سلامتی را جدی بگیریم. در تلاش برای سلامتی و طول عمر، مهم است که نه تنها رفتارهای سالم، بلکه افکار سالم نیز داشته باشیم.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید