انتشار این مقاله


حاضرید در هتل آنفولانزا بمانید؟

به شما پول می‌دهند تا در این هتل بمانید اما فراموش نکنید ممکن است آنفولانزا بگیرید!

اگر فکر می‌کنید این که ۳۰۰۰ دلار بگیرید تا در هتلی بمانید آنقدری خوب به نظر می‌رسد که نمی‌تواند راست باشد، خب باید به چیزی توجه کنید: ممکن است آنفولانزا بگیرید!

برای مطالعه بهتر بر روی واکسن‌های آنفولانزا گروهی از محققان دانشگاه سنت لوئیس (SLU) واحدی تحقیقی با اقامت طولانی با اسم مستعار “هتل آنفولانزا” ساخته‌اند. براساس بیانه‌ای از این دانشگاه، این مکان به منظور سنجش میزان تاثیر واکسن‌های آنفولانزا به داوطلبان اقامت می‌دهد و طی آن به طور عمدی آن‎‌ها را در معرض آنفولانزا قرار می‌دهد.


مقالات مرتبط: آنفولانزا

واکسن؛ داستان‌ها و شایعات

آیا دلیلی برای نزدن واکسن آنفولانزا وجود دارد؟


به گفته این بیانیه، چنین مطالعات به اصطلاح چالشی این گونه عمل می‌کنند:

به داوطلبان واکسن آنفولانزا یا دارونما می‌دهند و سپس آن‌ها به طور عمدی در معرض نوعی از ویروس آنفولانزا قرار می‌گیرند. پس از آن داوطلبان به مدت ۱۰ روز در این هتل قرنطینه می‌شوند تا نظارت شود که آیا بیمار می‌شوند یا نه.

این مطالعات به محققان اطلاعاتی پیرامون این که این واکسن‌ها واقعا چقدر خوب عمل می‌کنند می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا این اطلاعات را بسیار سریع‌تر از مطالعه سنتی واکسن آنفولانزا که فقط به پاسخ سیستم ایمنی به این واکسن توجه دارد، به دست بیاورند.

دنیل هافت، مسئول توسعه واکسن مرکز SLE، گفت:

با مطالعات چالشی شما می‌دانید که آن‌ها چه زمان با آنفولانزا برخورد داشته‌اند، بنابراین شما می‌توانید دقیقا برنامه ریزی کنید که آن را مطالعه کنید و منتظر نخواهید بود تا طبیعت کارش را انجام دهد. اگر یک آزمایش چالشی نشان دهد که واکسن از گروه کوچکی از داوطلبان در مقابل آنفولانزا حفاظت کرده است، شما با اطمینان خیلی بیشتری می‌تواند بگویید این واکسن به احتمال زیاد ارزش صدها میلیون دلار سرمایه گذاری را برای تولیدش دارد.

این محققان امید دارند این مطالعات به تولید یک واکسن آنفولانزا جهانی کمک کند.

به داوطلبان ۳۵۰۰ دلار برای زمان و هزینه‌های سفرشان پرداخت می‌‍شود. اتاق‌های این مکان با امکانات یک هتل استاندارد شامل حمام شخصی، تلویزیون و دسترسی به اینترنت تجهیز شده‌اند. همچنین محیطی عمومی برای روابط اجتماعی و تجهیزات تمرینی برای ورزش کردن در نظر گرفته شده است. پرستاران برای مراقبت از داوطلبان همه ساعته در مرکز حضور دارند. (عکس‌هایی از این مرکز را در زیر مشاهده می‌کنید)

هتل انفولانزا

طبق برنامه این محققان قصد دارند اولین مطالعه راهنما (pilot study) را طی شش ماه آینده در هتل آنفولانزا انجام دهند.

ماه گذشته نیز Live Science گزارشی از مطالعه چالشی مشابهی منتشر کرد که در آن به داوطلبان آب آلوده به ای.کلای داده می‌شد تا ببینند آیا آن‌ها به اسهال مبتلا می‌شوند یا نه. ترجمه این مطلب را نیز می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

ارتباط گروه خونی و اسهال!

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید