انتشار این مقاله


۶ نکته برای دست‌های شما

احتمالاً شما محصولات ضد‌پیری و استراتژی‌هایی برای سلامت و حفظ پوست صورت خود را دارید اما برای دست‌هایتان چطور؟ دست‌ها مانند چهره‌، مستعد ابتلا به آسیب‌هایی از نور خورشید، مضرات زیست محیطی مانند صابون و یا اتفاقات روزمره مانند ساییدگی و پارگی هستند و از آنجایی که ما تقریبا برای انجام همه‌ی کارها به دست‌هایمان […]

احتمالاً شما محصولات ضد‌پیری و استراتژی‌هایی برای سلامت و حفظ پوست صورت خود را دارید اما برای دست‌هایتان چطور؟
دست‌ها مانند چهره‌، مستعد ابتلا به آسیب‌هایی از نور خورشید، مضرات زیست محیطی مانند صابون و یا اتفاقات روزمره مانند ساییدگی و پارگی هستند و از آنجایی که ما تقریبا برای انجام همه‌ی کارها به دست‌هایمان نیاز داریم، احتمال تخریب و فرسودگی بافت‌های آن زیاد است.
در اینجا چند‌تا‌ از چالش‌هایی که ممکن است دست هایمان با آن‌ها مواجه شود و روش‌های پیشنهادی‌ برای حل آن‌ها را ارائه می‌دهیم:

مشکل: در طول یک روز، دست بارها شسته شده و مُدام خشک میشود (که البته منجر به چین و چروک می‌شود)
چه باید کرد؟
۱. سعی کنید بعد از تماس دست‌هایتان با آب، از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از چیزی نسبتا غلیظ، نه کرم لوسیون!
۲. استفاده از محصولات مشابه به آنهایی که بر روی صورت خود استفاده می‌کنید، بر روی دست‌هایتان؛ مثل آنتی اکسیدان هنگام صبح، رتینول ملایم، ترتینوئین در شب

مشکل: برخورد نور زیاد خورشید که پوست نازک را بین می برد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض خورشید، باعث می شود لکه های قهوه ای بسیاری روی پوست دستتان پدیدار شود. همچنین می‌تواند ضخامت پوست، میزان کلاژن، الاستیسیته و کشش را کاهش دهد.
چه باید کرد؟
۳. استفاده از کرم های ضد آفتاب؛ تا آنجا که می توانید.
۴. دست‌ها در حین رانندگی از طریق شیشههای پنجره‌ی ماشین، در معرض مستقیم پرتوهای UV هستند. استفاده از دستکش های رانندگی برای پوشش پشت دست توصیه میشود.
۵. در حال حاضر، برای معالجه‌ی این آسیب، روش IPL/photorejuvenation یا Fraxel Dual در حال انجام است.
روش IPL اولویت اول است چرا که بدون شکافتن پوست انجام می‌شود و بعد از آن، میتوانید برای فعالیت های عادی از دست‌ها استفاده کنید. Fraxel Dual برای چند روز نیاز به مراقبت های ویژه دارد و هدف، لکه های قهوه‌ای است. Fraxel Dual بیشتر از روش اول (IPL) کلاژن میسازد.

مشکل: با بیشتر شدن سن، میزان چربی دست کم می‌شود و این اصلا چیز خوبی نیست. چربی دست به عنوان زیر سازی در اطراف رگ‌هاست که باعث می‌شود عروق، با برجستگی کمتری به نظر بیایند. بنابراین چربی کمتر، به معنای قابل مشاهده بودن بیشتر رگ است.
چه باید کرد؟
۶. سعی کنید از JUVEDERM یا Restylane برای حجم دادن و چاق و چله کردن پوست پشت دست و استتار رگ‌ها بهره ببرید.
بدون شک، با مراقبت های اولیه و یک رویکرد پیشگیرانه فرسودگی بافت‌های دست به تعویق خواهد افتاد. اگر اکنون سرمایه‌گذاری زمانی اندکی روی پوست خود عملی کنید نتیجه نهایی آن را در آینده خواهید دید.

فاطمه جوادی فريد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید