انتشار این مقاله


برداشت نادرست از آمار خطاهای پزشکی در ایران

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام كرد: آمار اعلامی در خصوص خطاهای پزشکی در مورد بیماران بستری، که در برخی از سایتهای خبری نیز منتشر شده، ناشی از برداشت نادرست خبرنگار از مطالب عنوان شده در یک سمینار علمی بوده است. به گزارش وبدا، در سميناري علمي با موضوع ثبت وقايع نا […]

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام كرد: آمار اعلامی در خصوص خطاهای پزشکی در مورد بیماران بستری، که در برخی از سایتهای خبری نیز منتشر شده، ناشی از برداشت نادرست خبرنگار از مطالب عنوان شده در یک سمینار علمی بوده است.

به گزارش وبدا، در سميناري علمي با موضوع ثبت وقايع نا خواسته در شهرکرد، آمار كشورهاي مختلف و در حال توسعه عنوان و در ادامه آمار خطاهاي پزشكي در ايران که به میزان يك تا دو در صد موارد بستری می باشد، اعلام شده است.

بر اساس اعلام دفتر نظارت و اعتبار بخشي معاونت درمان وزارت بهداشت، در برنامه ثبت وقايع ناخواسته در كشور، كليه خطاهاي بيمارستاني در قالب ٢٨ كد كه شامل كليه اتفاقات و وقايع در حوزه درمان بستري رخ مي دهد، ثبت مي شود و این‌موضوع  شامل همه رخداد ها اعم از قصور پزشكي و خطاهاي حوزه هاي ديگر و حتي سقوط از تخت و فرار از بيمارستان و نزاع بيمارستاني هم مي شود و نبايد و نمی توان همه اين موارد را صرفا خطاهاي پزشکی در نظر گرفت. 

دفتر نظارت و اعتباربخشي معاونت درمان وزارت بهداشت نیز ضمن تكذيب آمار اعلامي، اعلام کرده است: هیچگونه مصاحبه ای در این سمینار با کارشناس این دفتر انجام نشده است و متاسفانه خبرنگار حاضر در این سمينار علمي، مقالات و مطالب ارايه شده در اسلايدها را به نادرست، به عنوان اعلام آمار از ناحيه كارشناس وزارت بهداشت اعلام نموده است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید