انتشار این مقاله


موفقیت در زمینه ابولا: این دو داروی ابولا می ‌توانند تا ۹۰ درصد موارد را درمان کنند

دیگر تا ۹۰ درصد موارد ابولا به لطف دو داروی آزمایشی قابل درمان است.

دیگر تا ۹۰ درصد موارد ابولا به لطف دو داروی آزمایشی قابل درمان است.

این داروها در آزمایش بالینی در جمهوری دموکراتیک کنگو چنان مؤثر بودند که دانشمندان آزمایش را زود متوقف کردند. مقامات بهداشت عمومی امیدوارند که این روش‌های درمانی به کنترل بحران در حال پیشرفت کشور در زمینه ابولا که تاکنون منجر به آلودگی حدود ۲۸۰۰ نفر و مرگ ۱۹۰۰  شده است ، کمک کند.


مقاله مرتبط: اکتشافات جدید در درمان ابولا


 

نتایج بدست آمده از آزمایش تقریباً ۷۰۰ نفر در مراکز درمانی ابولا است که نوامبر گذشته آغاز شد. این آزمایش نشان داد که ، در افرادی که به تازگی آلوده شده‌اند، تنها ۶ درصد از بیماران تحت درمان با دارویی به نام REGN-EB3 درگذشتند. میزان مرگ و میر کسانی که دارویی به نام mAb114 مصرف می‌کردند ۱۱ درصد بود. بدون درمان یا واکسیناسیون ، از هر چهار مورد ابولا حدود دو تا سه نفر منجر به مرگ می‌شوند.

هر دو دارو آنتی بادی‌های مونوکلونال هستند که طبقه‌ای از داروهای سیستم ایمنی هستند که به ویروس‌ها و باکتری‌ها متصل شده و با عملکرد آن‌ها تداخل ایجاد می‌کنند.


مقاله مرتبط: محققان موفق شدند ویروس ابولا را مهار کنند


 

آزمایش دارویی همچنین دو داروی دیگر را آزمایش کرد که مشخص شد که میزان مرگ و میر بالاتری دارند. اکنون به کلیه بیماران جدید که وارد آزمایش می‌شوند ، RegN-EB3 یا mAb114 داده می‌شود ، و افرادی که در حال حاضر داروهای دیگر را مصرف می‌کنند ، می‌توانند این موارد را نیز انتخاب کنند.

امید است که این داروها اوج بحران فعلی ابولا را که ماه گذشته یک اورژانس بهداشت عمومی اعلام کرد، متوقف کنند.

این داروها همچنین ممکن است با بی اعتمادی بسیاری نسبت به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مقابله کنند. مراکز درمانی ابولا به عنوان مکان‌هایی دیده می‌شود که افراد بیمار را در آن جا به سر می‌برند اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها زنده می‌مانند. با گسترش داروهای مؤثر جدید ، افراد آلوده ممکن است تشویق شوند که زودتر به دنبال معالجه بروند و این امر می‌تواند باعث افزایش بیشتر میزان بقا و کاهش میزان انتقال بیماری شود.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید