انتشار این مقاله


به نظر می رسد واکسیناسیون HPV در مردان ایمنی گروهی ایجاد می کند

میزان آلودگی به HPV دهان در حال حاضر در میان مردان واکسینه نشده ایالات متحده ۳۷ درصد کمتر است ، این موضوع نشان می‌دهد که گسترده بودن واکسن HPV منجر به ایمنی جامعه شده است.

میزان آلودگی به HPV دهان در حال حاضر در میان مردان واکسینه نشده ایالات متحده ۳۷ درصد کمتر است ، این موضوع  نشان می‌دهد که گسترده بودن واکسن HPV منجر به ایمنی جامعه شده است.

در ایالات متحده ، واکسیناسیون برای محافظت در برابر رایج ترین انواع HPV ، ابتدا در سال ۲۰۰۶  برای دختران و در سال ۲۰۱۱ به طور رسمی برای پسران توصیه شد. علاوه بر ایجاد بیشتر سرطان دهانه رحم ، HPV با برخی از انواع سرطان دهان و گلو نیز ارتباط دارد.


مقاله مرتبط: واکسن HPV در کاهش آمار عفونت‌ های مستعد کننده سرطان موفق ظاهر شده است


 

علیرغم این ، تحقیقات اندکی در مورد اثرات واکسن بر سرطان‌های دهان انجام شده است ، بنابراین آنیل چتورودی در انستیتوی ملی سرطان در ایالات متحده و همکارانش در سال‌های پس از معرفی واکسن‌ها به بررسی سراسر کشور در مورد عفونت‌های HPV پرداختند.

تقریباً ۱۴۰۰۰ بزرگسال در این نظرسنجی شرکت کردند که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ انجام شد. در طی این سال‌ها ، میزان واکسیناسیون HPV از صفر به ۵.۸ درصد در مردان و از ۳.۳ درصد به ۱۵.۱ درصد در زنان افزایش یافته است.


مقاله مرتبط: قدم بعدی پس از تولید واکسن HPV چیست؟


 

در این دوره شیوع انواعی از HPV که در واکسن‌ها موجود بودند در مردانی که واکسینه نشده بودند از ۲.۷ درصد به ۱.۶ درصد کاهش یافته است. این نشان دهنده افت ۳۷ درصدی در بین مردان بالغ واکسینه نشده است.

این تیم می‌نویسد که مصونیت و ایمنی گروهی است که موجب محافظت از این مردان می‌شود. ایمنی جامعه احتمالاً ناشی از افزایش سطح واکسیناسیون HPV  درزنان جمعیت ایالات متحده است.

چاتورودي و همكارانش نتوانستند اثر محافظتي مشابهي را در بين زنان واكسينه نشده در مطالعه خود پيدا كنند. آن‌ها نوشتند که این امر می‌تواند با شیوع کم HPV دهانی در خانم‌ها توضیح داده شود.

بیش از ۱۰۰ نوع HPV متفاوت وجود دارد و واکسن‌های فعلی فقط در برابر انواع متداول و مضرتر محافظت می‌کنند. تعداد مردان آلوده به انواع HPV كه در واكسیناسیون گنجانده نشده‌اند در دوره مطالعه یكسان باقی مانده است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید