انتشار این مقاله


چگونه ۸ برابر بیشتر از حالت معمول وزن کم کنیم؟

تصور کنید که وزن کم کرده‌اید تا ۸ برابر بیشتر وزن‌تان کاهش یابد!

مطالعات جدید نشان داده است که افراد به کمک تصویرسازی ذهنی، ۸ برابر بیشتر وزن کم می‌کنند.

هم‌چنین در مقایسه با سایر روش‌های کاهش وزن، تصویرسازی دهنی ۲ اینچ بیشتر دور کمر را کوچک می‌کند.

افراد در این مطالعه بدون این‌که از آن‌ها خواسته شود تا سبک زندگی خود را تغییر دهند یا رژیم بگیرند، وزن‌شان کاهش یافته بود. تکنیک تصویرسازی ذهنی، به افزایش انگیزه آن‌ها کمک می‌کند. دکتر لیندا سولبریگ محقق ارشد این بررسی پایه‌های اساسی تکنیک تصویرسازی ذهنی را توضیح می‌دهد:

برای نشان داده این‌که چقدر تصویرسازی با حواس فیزیکی ما مرتبط است، ما این تکنیک را با یک لیمو آغاز کردیم. از آن‌ها خواستیم تا خیال کنند آن را می‌بینند، لمس می‌کنند، آبش را می‌گیرند، آب آن را می‌نوشند اما ناگهان آب لیمو به چشمان آن‌ها ریخته می‌شود. از این جهت می‌توانیم آن‌ها را تشویق کنیم تا اهداف خود را به طور کامل تخیل کنند و آن‌ها را در آغوش بگیرند. تنها نه این‌که چقدر کاهش وزن خوب است بلکه به عنوان مثال با کاهش وزن موفق به انجام چه کارهایی خواهید شد که نمی‌توانید اکنون انجام دهید؟ و آن چگوهنه به نظر خواهد آمد؟ و آن‌ها را تشوبق کردیم تا از تمامی حواس خود استفاده کنند.

این مطالعه شامل ۱۴۱ شرکت‌کننده بود که به دو گروه تقسیم شدند. در یک گروه از تکنیک مصاحبه‌ی انگیزشی استفاده شد و در گروه دیگر از تکنیک تصویرسازی عملکردی استفاده شده بود.

روش ساده برای کاهش چربی شکم

دکتر سولبریگ توضیح می‌دهد:

اغلب افراد با این نکته موافق هستند که برای کاهش وزن باید کمتر بخوریم و بیشتر ورزش کنیم، اما در بسیاری از موارد، افراد به اندازه‌ی کافی برای انجام آن‌ها انگیزه ندارند-هر چند که کاملا با آن موافق باشند. بنابراین تکنیک تصویرسازی ذهنی به آن‌ها کمک می‌کند تا تغییرات را ببینند و احساس کنند، و بفهمند که حتی با وجود چالش‌ها، چگونه می‌توان به آن اهداف دست یافت.

پس از ۶ ماه، نتایج نشان داد که گروهی که در آن‌ها از تکنیک تصویرسازی ذهنی استفاده شده بود، حدود ۹ پوند و گروه دیگر ۱.۵ پوند وزن‌شان کاهش یافته بود.

وقتی این گروه سال بعد نیز مورد بررسی قرار گرفتند، ۱۳ پوند وزن‌شان کاهش یافته بود که در گروه دیگر تنها حدود ۱.۵ پوند بود.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید