انتشار این مقاله


روش ساده برای کاهش چربی شکم

به مردم گفته می‌شود فقط یک کار در مورد کاهش وزن خود انجام دهند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وزن خود را هرروز اندازه‌گیری کنند چراکه این روش می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. اندازه‌گیری وزن توسط خود شخص کمک می‌کند تا مردم از چیزی که می‌خورند آگاهی یابند و درصورت لزوم تغییراتی ایجاد […]

به مردم گفته می‌شود فقط یک کار در مورد کاهش وزن خود انجام دهند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که وزن خود را هرروز اندازه‌گیری کنند چراکه این روش می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. اندازه‌گیری وزن توسط خود شخص کمک می‌کند تا مردم از چیزی که می‌خورند آگاهی یابند و درصورت لزوم تغییراتی ایجاد کنند.

بعضی افرادی که در مطالعه شرکت کردند بدون هیچ رژیم خاص و هیچگونه توصیه‌ای وزن خود را کم کردند. تنها چیزی که به این افراد گفته شده‌بود این بود که وزن خود را در تعطیلات که اغلب کم و زیاد می‌شود ثابت نگه دارند. دکتر Jamie Cooper، نویسنده‌ی مقاله بیان می‌کند:

شاید روز بعد افزایش وزن، افراد ورزش و فعالیت بیشتری انجام دهند یا به نحوه‌ی در مصرف موادغذایی خود دقت بیشتری بکنند. افراد خود انتخاب می‌کنند که چگونه می‌خواهند رفتار خود را تغییر دهند که بتواند موثر باشد زیرا ما می‌دانیم که مداخلات در همه‌ی افراد یکسان نستند.

مطالعه شامل ۱۱۱ فرد می‌شد که در طی ۱۴ هفته از جمله یک دوره تعطیلات، پیگیری شدند. نتایج نشان داد که افرادی که در طول تعطیلات کریسمس خود را وزن نکردند دچار افزایش وزن شده‌اند. با این حال کسانیکه روزانه وزن خود را اندازه‌گیری کردند نسبت به بقیه‌ی افراد یا وزن خود را حفظ کردند یا وزن خود را کم کردند از جمله چربی شکم.

افرادی که وزن خود را اندازه‌گیری کردند نمودارهای تغییرات وزن خود را در طول زمان نشان دادند. دکتر Michelle vanDellen بیان می‌کند:

مردم واقعا به اختلافات و تفاوت‌های میان خودشان، استانداردها یا اهدافشان حساس هستند. هنگامیکه افراد این اختلافات را می‎بینند تمایل به تغییر رفتار پیدا می‌کنند. اندازه‌گیری وزن توسط خود فرد بصورت روزانه بصورت آشکار تغییرات را بیان می‌کند.

تعطیلات بخصوص می‌تواند برای نگه‌ داشتن وزن بصورت ثابت یا کم کردن آن سخت باشد دکتر Cooper بیان می‌کند:

تعطیلات احتمالا دوبار در سال است که افراد بیشترین حساسیت به افزایش وزن را در یک دوره‌ی کوتاه مدت دارند. تعطیلات واقعاّ می‌تواند بر سلامت دراز مدت افراد تاثیرگذار باشد.


اغلب افراد در طول سالها و بخصوص در طول فصل تعطیلات بطور مداوم وزن خود را در طول سالیان دراز افزایش می‌دهند.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید