انتشار این مقاله


کاهش اثرات منفی آلودگی هوا بر ریه با آسپیرین

محققان طی یک مطالعه جدید برای اولین بار بیان می‌کنند که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپیرین ممکن است اثرات منفی مواجهه با آلودگی هوا بر عملکرد ریه را کاهش دهد.تیم محققان دانشکده بهداشت عمومی کلمبیا Mailman ، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان ، دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون یافته های خود را در […]

محققان طی یک مطالعه جدید برای اولین بار بیان می‌کنند که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آسپیرین ممکن است اثرات منفی مواجهه با آلودگی هوا بر عملکرد ریه را کاهش دهد.تیم محققان دانشکده بهداشت عمومی کلمبیا Mailman ، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان ، دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون یافته های خود را در ژورنال آمریکایی تنفسی و مراقبتهای ویژه بحرانی منتشر کردند.

محققان مجموعه ای از داده های جمع آوری شده  از ۲،۲۸۰ مرد از منطقه بزرگ بوستون را که برای تعیین عملکرد ریه‌شان آزمایش شده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند. میانگین سنی شرکت کنندگان ۷۳ سال بود.

محققان رابطه میان نتایج آزمایش‌ها،میزان مصرف NASAID ها و ذرات خاص محیط از جمله کربن سیاه در ماه گذشته را بررسی کردند همچنین فاکتورهای دیگری نیز مدنظر قرار داده می‌شد مانند وضعیت سلامتی شخص و مثلا سیگاری بودن یا نبودن.

آنها دریافتند که استفاده از NSAID ها تاثیر مواد کربنی بر ریه ها را به میزان زیادی کم کرده و تقریبا این تاثیرات را به نصف رسانده است.

از آنجا که بیشتر افراد گروه مورد مطالعه که NSAID مصرف می کردند از آسپیرین استفاده می کردند ، محققان می گویند که اثر اصلاحی مشاهده شده عمدتاً از آسپرین بوده است ، اما می افزایند که بررسی اثرات NSAID های غیر آسپیرین مطالعه و تحقیق بیشتری لازم دارد.با اینکه سازو کار این فرآیند دقیقا معلوم نیست محققان حدس می زنند که این مکانیسم التهاب ناشی از آلودگی هوا در بافت ریه را کاهش می دهد.

استاد اول تحقیق می‌گوید:یافته های ما نشان می دهد که آسپرین و سایر NSAID ها ممکن است ریه ها را از لکه های کوتاه مدت که طی آلودگی هوا ایجاد می‌شود محافظت کنند. البته ، هنوز هم مهم است که در معرض آلودگی هوا قرار گرفتن، که با تعدادی از اثرات بهداشتی منفی مرتبط است ، از سرطان گرفته تا بیماریهای قلبی عروقی ، به حداقل برسد.”

“در حالی که سیاست های زیست محیطی پیشرفت قابل توجهی در جهت کاهش قرار گرفتن ما در برابر آلودگی هوا کرده است ، حتی در مکان هایی که میزان آلودگی هوا پایین است نیز، لکه‌های  ریوی کوتاه مدت دیده می‌شوند.به همین دلیل ، شناسایی روش‌های به حداقل رساندن آن مضرات مهم است. “

یک مطالعه قبلی توسط Baccarelli نشان داد که ویتامین های گروه B نیز ممکن است در کاهش تأثیر منفی آلودگی هوا بر سلامت نقش داشته باشند.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید