انتشار این مقاله


دو مکملی که از بیماری قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند!

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دو ماده‌ی مغذی می‌تواند مرگ ناشی از حمله‌ی قلبی و سرطان را کاهش دهد.

امگا ۳ بدست آمده از روغن ماهی می‌تواند بطور چشمگیر در کاهش حمله‌ی قلبی موثر باشد همچنین ویتامین D در کاهش تعداد مرگ ناشی از انواع سرطان موثر باشد. مطالعه بر روی ۲۶۰۰۰ فرد بزرگسال آمریکایی در کلینیک VITAL به مدت ۵ سال نشان می‌دهد که مصرف روغن ماهی و ویتامین D بطور قطع از بیماری‌های قلبی‌عروقی یا سرطان جلوگیری می‌کند.

نتایج اطمینان بخش نشان داد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ با افت قابل توجه حملات قلبی ارتباط دارد. مصرف یک و نیم وعده ماهی در هفته می‌تواند باعث سلامتی قلب شود اما مصرف بیش از این هیچ کمکی در سلامتی فرد نخواهد داشت. بیشترین میزان کاهش بیماری قلبی در آمریکایی‌ها و آفریقایی‌ها دیده می‌شود. تاثیر مثبت ۱ گرم مکمل امگا ۳ بدست آمده از روغن ماهی باعث کاهش مقدار اندکی در بروز حوادث مهم قلبی مانند سکته قلبی و مرگ ناشی از بیماری قلبی‌عروقی می‌شود.

مصرف ویتامین D3 یا کلسیفیرول به مقدار ۲۰۰۰ واحد در روزبه مدت حداقل ۲ سال باعث کاهش مقدار قابل توجهی مرگ ناشی از سرطان می‌شود. اما مصرف مکمل ویتامین D به صورت کپسول هیچگونه تاثیری در کاهش میزان شیوع انواع سرطان و بیماری قلبی‌عروقی ندارد. دکتر JoAnn Manson، نویسنده‌ی ارشد مقاله بیان می‌کند:

الگوی تغییرات نشان می‌دهد که تعادل فواید و مضرات هر مداخله‌ای برای مشخص کردن اینکه هر مداخله‌ای به نفع چه کسی است، نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

دکتر Stephanie Faubion بیان می‌کند:

با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی و سرطان از مهمترین خطرات برای سلامتی زنان است، ضروری است که ما به بررسی مورادی بپردازیم که از این بیماری‌ها جلوگیری کنیم و به زنده‌ماندن زنان کمک کنیم.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید