انتشار این مقاله


روش تدفین مردگان در آینده، ترسناک خواهد بود!

مردن ادامه دارد و در نتیجه به قبرستان‌های بیشتری نیاز است! یکی از کارشناسان راه‌حلی مناسب و دوستانه برای محیط زیست دارد. Ashton مشاور بهداشت عمومی انگلستان، دفن در طول راه‌های حمل و نقل را پیشنهاد داد (green burial places:در محل دفن هر فرد در کنار جاده‌ها درخت کاشته می‌شود) که در این صورت مرده‌ها […]

مردن ادامه دارد و در نتیجه به قبرستان‌های بیشتری نیاز است! یکی از کارشناسان راه‌حلی مناسب و دوستانه برای محیط زیست دارد.

Ashton مشاور بهداشت عمومی انگلستان، دفن در طول راه‌های حمل و نقل را پیشنهاد داد (green burial places:در محل دفن هر فرد در کنار جاده‌ها درخت کاشته می‌شود) که در این صورت مرده‌ها دست نخورده باقی می‌مانند و فشار از روی طرح افزایش قبرستان برداشته می‌شود. همان طور که در آمریکا آزمایش شد، از مواد تجزیه کننده مانند پوشال و خرده‌های چوب استفاده کنید: در این صورت به چرخه‌ی مرگ و زندگی در طبیعت کمک کرده‌اید. اکنون نیاز به دید وسیع و استراتژیک به green burial places می‌باشد تا به کمک آن بتوان ساختار شهرها را اصلاح کرد. فرصت آن رسیده که در تدفین انسان‌ها و ارتباط آن با سیاره‌ی مناسب برای نسل‌های آینده، بازنگری صورت گیرد. این طرح، دقیق‌ترین برنامه در دنیا نیست اما Ashton به تلاش‌های قبلی درباره‌ی بیزینس بدن اشاره می‌کند: از هفت قبرستان بزرگ در لندن در قرن نوزدهم تا استفاده از تابوت‌های حاوی مواد تجربه‌کننده.

علاوه‌بر تابوت‌ها، مواد شیمیایی که برای مومیایی کردن به کار می‌روند نیز میراث آلوده‌کننده‌ای به شمار می‌روند. روش سنتی مسلمانان در استفاده از کفن، روش ساده‌ای است که می‌توان از آن تبعیت کرد. زمین‌های دست‌نخورده در شهرها می‌توانند برای طرح جدید استفاده شوند.

Ashton می‌گوید: به نظرمن باید حصاری اطراف راه‌های اصلی وجود داشته باشد. در بعضی از این مناطق که زمین‌های کشاورزی تحت فشار ساختمان‌سازی قرار گرفته‌اند می‌توان برای طراحی green burial sites استفاده کرد. مرده‌سوزی می‌تواند فشار را از روی قبرستان‌ها کم کند. پنجاه درصد مردم آمریکا و همه‌ی ژاپنی‌ها مرده سوزی را انجام می‌دهند.

فرآیند سوزاندن انرژی مصرف می‌کند و در آلودگی هوا نقش دارد، اما به هر حال افراد زیادی به خاک سپرده می‌شود. سنت دفن یکی از بخش‌های مهم هر فرهنگی است. از جسد مومیایی شده‌ی مصر تا دفن در دریا توسط وایکینگ‌ها و باتوجه به اقلیم بحرانی ما و ازدیاد جمعیت، لزوم توجه به محیط زیست بیشتر احساس می‌شود. دفن عزیزانتان در کنار راه‌ها شاید خوب به نظر نرسد اما شما حداقل بعد از رفتگانتان یه محیط زیست کمک می‌کنید. تا پنج سال دیگر، قبرستان انگلستان دیگر جایی نخواهد داشت. هر ساله حدود ۵۰۰,۰۰۰ تا ۶۰۰,۰۰۰ نفر در انگلستان میمیرند. اگر همه از روش green burial استفاده کنند، می‌توانیم نیم میلیون درخت هر ساله بکاریم.

صبا قلی پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید