انتشار این مقاله


بهترین زمان ورزش چه موقع است؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی قبل از صبحانه است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی قبل از صبحانه است و می‌تواند میزان چربی سوزی را دو برابر کند. سطح انسولین در بدن قبل از صبحانه بسیار پایین است، بنابراین بدن از چربی بیشتری برای کمک به تولید سوخت برای ورزش استفاده می‌کند. همچنین، دو برابر شدن چربی سوزی می‌تواند به‌طور چشمگیری سلامت کلی را بهبود بخشد.

عضلات افرادی که قبل از صبحانه ورزش می‌کنند دارای سطح بالاتری از پروتئین‌های کلیدی است که گلوکز را حمل می‌کنند.

نتایج نشان می‌دهد که تغییر زمان غذاخوردن در رابطه با بهترین زمان ورزش می‌تواند تغییرات عمیق و مثبتی را برای سلامتی کلی شما به ارمغان آورد. محققان دریافتند که در این مطالعه مردانی که قبل از صبحانه ورزش می‌کردند، نسبت به گروهی که بعد از صبحانه ورزش می‌کردند، مقدار چربی دو برابری را می‌سوزاندند.

نکته مهم این است که اگرچه این تاثیری در کاهش وزن ندارد، اما به‌طور چشمگیری سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

توانایی پاسخ به انسولین گروهی که قبل از صبحانه ورزش می‌کردند، افزایش می‌یافت. نکته جالب‌تر اینکه هر دو گروهی که ورزش می‌کردند، کاهش وزن یکسانی داشته و هردو میزان مشابهی از تناسب اندام را بدست آوردند.

تنها تفاوت، زمان جذب مواد غذایی بود.

این مطالعه شامل ۳۰ مرد دارای اضافه وزن و چاق بود که در دو گروه قرار گرفتند. یک گروه قبل از صبحانه و گروه دیگر بعد از صبحانه ورزش می‌کرد.

افزایش چربی سوزی قبل از صبحانه به دلیل سطح پایین‌تر انسولین بود.

اگرچه ورزش قبل از صبحانه منجر به کاهش وزن بیشتری نشد، اما مدت زمان این مطالعه فقط شش هفته بود. با این حال، ورزش قبل از صبحانه با سایر مزایای سلامتی از جمله توانایی قوی‌تر در پاسخ به انسولین مرتبط بود. این امر با کاهش ریسک بیماری قلبی و دیابت همراه است.

این کار نشان می‌دهد که ورزش کردن در حالت ناشتا بودن شبانه می‌تواند مزایای سلامتی ورزش را برای افراد بدون تغییر شدت، مدت و احساس تلاششان افزایش دهد.

اکنون محققان باید تاثیرات طولانی‌مدت این نوع از ورزش را بررسی کنند و ببینند که آیا زنان نیز به همان نسبت مردان سود می‌برند.

این مطالعه در Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید