انتشار این مقاله


رژیم‌های HCG

HCG یکی از هورمون‌های طبیعی بدن است که در زنان حالمه تولید می‌شود و به جنین کمک می‌کند که بتواند کالری مورد نیاز خود را بدست آورد، آن هم از طریق استفاده از چربی ذخیره شده در بدن مادر. این شیوه عملکرد این هورمون که از چربی‌های ذخیره شده برای تامین انرژی استفاده می‌کنند، دلیلی […]

HCG یکی از هورمون‌های طبیعی بدن است که در زنان حالمه تولید می‌شود و به جنین کمک می‌کند که بتواند کالری مورد نیاز خود را بدست آورد، آن هم از طریق استفاده از چربی ذخیره شده در بدن مادر. این شیوه عملکرد این هورمون که از چربی‌های ذخیره شده برای تامین انرژی استفاده می‌کنند، دلیلی است که در درمان‌های کاهش وزن از این هورمون استفاده می‌شود. زمانی این چربی سوزی HCG کشف شد که پزشکان برای درمان عقب‌افتادگی‌های رشد ناحیه جنیتال از این هورمون‌ها استفاده می‌کردند. در این بین مشاهده شد که پسرانی که از این درمان استفاده می‌کنند، مقدار کمی غذا می‌خورند و به نظر هم می‌رسد که احساس گرسنگی نمی‌کنند و در نهایت وزن کم می‌کنند. دکتر A. T. W. Simeons قابلیت استفاده از این هورمون در رژیم‌های غذایی کاهش وزن را درک کرد.

رژیم‌گیرنده‌های این نوع رژیم روزانه مقداری HCG را به صورت تزریقی دریافت می‌کنند که دوره این دریافت در حدود ۲۳ الی ۴۰ روز است. بعد از روز سوم که میزان HCG در بدن پایدار شد، این افراد باید میزان کالری دریافتی خود را بسیار کم کنند و آن را در حدود ۵۰۰ قرار دهند. بعضی از این رژیم‌ها از یک سری کاهنده‌های اشتها همراه این هورمون استفاده می‌کنند برای این که گرسنگی را به کلی از بین ببرند. به هر حال در این رژیم غذایی هم غذا باید بخوریم! که گفته می‌شود که غذایی که می‌خوریم باید غنی از پروتئین باشد و مقدار کمی چربی، کربوهیدرات و نشاسته داشته باشد. از آن‌جایی که ۵۰۰ کالری، میزانی نیست که بدن حتی برای تامین نیاز‌های اولیه خود نیاز داشته باشد و این‌جا است که HCG موجب می‌شود که بدن از چربی‌های انباشته شده استفاده کند و آن‌ها را برای تامین انرژی بسوزاند و به این شکل این افراد سریعا وزن کم می‌کنند. این شیوه درمان یا رژیم بیشتر از ۴۰ روز جواب نمی‌دهد به علت این که بعد از این مدت بدن نسبت به این هورمون مقاوم می‌شود و دیگر پاسخ نمی‌دهد. زمانی که چربی‌های بدن به طور کامل مصرف شوند دیگر این میزان کالری جوابگو نیست و باید رژیم قطع و مصرف کالری به حالت متعادل در بیاید. ۳ روز طول می‌کشد که بعد از قطع دریافت HCG بدن به حالت قبلی خود برگردد. یکی از مزایای دیگر این روش این است که بعد از بازگشت به حالت نرمال عادات بد غذایی قبلی به راحتی می‌تواند تغییر یا شکسته بشود و در نتیجه به راحتی می‌توانید در وزن جدید خود باقی بمانید.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید