انتشار این مقاله


نوشیدنی معمولی که باعث تحریک کاهش وزن می‌شود!

چای سبز با تنظیم گلوکز خون موجب لاغری می‌شود.

آیا شماهم تاکنون روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن بکار برده‌ ونتیجه نگرفته‌اید؟ روش‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند اما اکثر افراد از بکار بردن رژیم‌های سخت خسته شده‌اند. در این مقاله ما سعی داریم نوشیدنی رایجی را معرفی کنیم تا افاد با نوشیدن آن به راحتی وزن خود را کاهش دهند.

مطالعات نشان داده‌است که چای سبز برای کاهش وزن بسیار موثر می‌باشد. مطالعات متعدد نشان داده‌است که مصرف دو یا چهار استکان چای سبز روزانه با کاهش وزن ارتباط مستقیمی دارد. درمقابل مصرق چای سیاه با افزایش وزن ارتباط دارد.

در مطالعاتی افراد بدون تغییر در رژیم غذایی یا شیوه‌ی زندگی خود با مصرف چای سبز وزن خود را کاهش داده‌اند. چای سبز در کاهش وزن بسیار موثر است چراکه میزان گلوکز خون را تنظیم می‌کند. ماده‌ی فعال این چای نوعی فلاونوئید به نام gallated catechin است که بصورت اختصار EGCG نامیده‌ می‌شود. اما کاتچین توسط جوشش آب ازبین می‌رود به همین دلیل قبل اضافه کردن آن به آب گرم منتظر باشید تا آب کمی از حرارت بیفتد سپس چای سبز را به آن اضافه کنید.

از طرف دیگر EGCG را می‌توان به عنوان یک مکمل خریداری کرد چراکه مقدار دوز آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد. نوشیدن چای سبز بدلیل متابولیسم کاتچین در چای به خودی خود بهتر از مصرف مکمل چای سبز است. یک عیب چای سبز افزایش مقاومت به انسولین می‌باشد که این مسئله می‌تواند در افراد چاق و افراد دیابتی مشکل آفرین باشد.

دریک مطالعه به موشها چای سبز و رزین غیر سمی برای کاهش تاثیرات جانبی چای سبز داده‌شد. در این مطالعه هم از موش‌های سالم و هم دیابتی استفاده شد و به هردو گروه هم غذای معمولی و هم غذای پرچرب دادند. نتیجه‌ی این مطالعه نشان داد که چای سبز از افزایش وزن در هنگامیکه موشها از رژیم‌غذایی پرچرب استفاده می‌کردند جلوگیری کرد. نویسند‌ی مقاله بیان می‌کند که:

عصاره‌ی چای سبز رژیمی و پلی اتیلن‌گلیکون باعث کاهش وزن و مقاومت به انسولین در موش‌های دیابتی و موشهایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، شد. و به این ترتیب عدم تحمل گلوکز را بهبود بخشید. بنابراین عصاره‌ی چای سبز و پلی اتیلن‌گلیکون برروی افراد چاق و افراد دیابتی که دیابت آن‌ها بدلیل چاقی ایجاد شده‌است بدون در نظر گرفتن اثرات جانبی اثر پیشگیری و درمانی دارند.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید